“Flightplan” er en ofte ujævn, men meget effektiv og enormt vellavet thriller. Filmens flotte billeder og glimrende lyddesign bliver præsenteret på fineste vis. Ekstramaterialet er fint, men der er alt for lidt af det. Alt i alt en hæderlig udgivelse af en fin film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Jessmoeller 18 år siden

Den er bare kedelig

Jodie Foster skal også holde op med at lave de der " uhhhh....jeg skal beskytte min datter...uhhh"-film
Min samling:
http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/jessmoeller
Gravatar

#2 Spanner 18 år siden

Fire stjerner herfra. Problemet med filmen, er, at den simpelthen er for langt ude. Der er for mange tilfældigheder, til at det bliver et overbevisende setup til sidst.

En okay anmeldelse, men man kunne måske foreslå at bruge en fremmedordbog til at finde nogen flere superlativer ud over ordet "enorm", som bruges 7 gang i anmeldelsen :)
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#3 filmz-playstation 18 år siden

Jodie Foster er efterhånden ved at udvikle sig til skuespillefeltets Terrence Malick

Thats just weird man
Gravatar

#4 davenport 18 år siden

"Kyle er i forvejen ikke kommet sig følelsesmæssigt efter hendes mand Kyles pludselige død..." Øh, ? :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#5 The Insider 18 år siden

#4, don't look at me, jeg har ikke skrevet synopsis :-)
War. War never changes.
Gravatar

#6 chandler75 18 år siden

Der havde sneget sig en lille fejl ind, den er nu rettet.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#7 Buck Rogers 18 år siden

Filmen er underholdende nok et stykke hen ad vejen, men som #2 anfører, holder plottet slet, slet ikke vand.
Med mange film kan man bagefter sidde og finde plothuller og urimeligheder, men mens filmen varer kan man godt æde nogle kameler. Men Flightplan har nok de største plothuller i nyere thrillerhistorie, og de irriterede i hvert fald mig undervejs.
"Now, what can a man do with his clothes off for twenty minutes?"
Gravatar

#8 king b 18 år siden

Jeg var glimrende underholdt af Foster I Flyvemaskinen, må jeg sige. Ligesom Insider synes jeg også, at den blærede æstetik virkelig hjælper filmen godt på vej. Forstår til gengæld ikke, hvorfor den danske dvd-udgave endnu engang skal droppe bonusmaterialet fra den amerikanske version (denne gang instruktørens kommentarspor). Det er ENORMT latterligt....
Gravatar

#9 x marks the spot 18 år siden

Utrolig dårlig film!!
Traileren afslørede stort set hele handlingen. Slutningen med araberen (?), der rækker hende tasken er nok det ringeste jeg længe har set. Så politisk korrekt, at det er til at brække sig over. Manglede bare at alle stod og klappede af Jodie Foster til sidst.
"Do, or do not. There is no try".
Gravatar

#10 davenport 18 år siden

Tak for det! Så behøver man jo ikke se den... Jeg ELSKER at få slutningen at vide...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: