”Pearl Harbor for mandfolk” står der med store bogstaver på udgivelsens dvd-omslag, men “Flyboys” er nøjagtig ligeså åndssvag, og ikke engang halvt så flot. End ikke et væld af imponerende billeder kan forhindre filmen i at ende som et to timer langt, livløst og gabende kedeligt effektorgie. AV-præsentationen er mere end tilfredsstillende, men der er absolut intet brugbart ekstramateriale. Efterlad trygt “Flyboys” på butikshylden.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 chandler75 16 år siden

Helt enig med anmeldelsen. Eneste plus er, at den beskæftiger sig med en del af WW1, som man sjældent har set på film.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#2 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

Ja, der findes faktisk flere WW I flyverkrigsfilm, bl.a.:

Aces High
http://www.imdb.com/title/tt0075627/

The Blue Max
http://www.imdb.com/title/tt0060177/

Der alle er bedre end denne hvis man skal bedømme den udfra hvad anmelderen skriver. Måske kunne man være heldig at vinde den her på filmz så man selv kan bedøme den, så i første omgang vil jeg tage et gensyn med de førnævnte :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#3 mimic 16 år siden

Der må jeg så for engangs skyld være uenig med insider :) Var godt underholdt af flyboys og var forfriskende at se ww1, så 4 ud af 6 af mig.
Gravatar

#4 Yoda 16 år siden

Jeg kan så tilgengæld ikke være andet end enig: det er en åndsforladt tørvetriller af en slemt søvndyssende film, hvor selv kransekagefiguren Jean Reno ikke formår at levere skuespil, der er mere end blot middelmådigt.

Det er en gudsjammerlig film om WW1, og det er på tide, at vi snart får en seriøs film om denne krig, og ikke sukkersøde krigseventyr med karakterer så uinteresante, at man hellere vil se "Vild med dans" end dette overfladiske flyvermareridt.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."

Skriv ny kommentar: