Vær helt stille. Sluk for alt i rummet og lyt meget intenst. Kan du høre den høje, hylende lyd? Den er meget svag, men hvis man anstrenger sig, så kan man lige nøjagtigt opfatte den. Det er lyden af John Lasseter, der roterer i sin grav. I betragtning af, at manden endnu ikke er død, er det særligt imponerende. Han roterer så hurtigt engang ude i fremtiden, at vi kan høre det nu. Denne film er så skuffende, at den rent faktisk kan overvinde naturlovene.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 mbk 10 år siden

Jeg så den i går med mine drenge på 3 1/2 år og 5 1/2 år. De var meget begejstrede og den var faktisk bedre end jeg havde forventet. Den blev oprindelig lavet til dvd, så jeg havde ikke høje forventninger. Men jeg var godt underholdt og synes den er flot lavet (især landskaberne når de flyver rundt i verden).
Ja, bevares, det er samme historie som Biler, men det ligger de heller ikke skjul på
Mine drenge var meget begejstrede og har allerede spurgt, hvornår de kan se den igen.
Gravatar

#12 Lord Beef Jerky 10 år siden

Min søn får først lov til at se Biler og Flyvemaskiner, når han flytter hjemmefra!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#13 jessup 10 år siden

Børn burde kun have lov til at se Grave of the fireflies.
This is just until June
Gravatar

#14 palooka 10 år siden

Ja, og Kaninbjerget selvfølgelig.
Gravatar

#15 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Hvis jeg viser min datter på 5 Kaninbjerget, så er det slut med zoologisk have i Søndermarken. Den er sgu spooky.
Doctor Last Warning
Gravatar

#16 moulder666 10 år siden

palooka (14) skrev:
Ja, og Kaninbjerget selvfølgelig.
Og It! (Det Onde) :D
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#17 Pécuchet 10 år siden

Johnny Vinther Jensen skrev:
Det siger meget om børns kritiske sans.


Måske, men det siger mere om forældrenes ligegyldighed over for æstetisk opdragelse/inspiration. Det kan næppe komme som en overraskelse, at børns kritiske sans er afkoblet, når forældrene sætter dem til at se Flyvemaskiner i stedet for Min nabo Totoro og læse Harry Potter frem for Vinden i Piletræerne.
Der burde have været Roser.
Gravatar

#18 Gasivodo 10 år siden

#17! Enig! Børn skal sidde omkring ildstedet og høre, alle de gode historier, om død, hor, incest, grådighed og ødelæggelse, med en snert af morale:-D

Slidte prædikener/morale/find dig selv historier - FY OG FØJ PIXAR! WALT og alle andre - har været der!?!
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#19 davenport 10 år siden

Gu skal de da ej. Børn skal have lov til at være børn! De kan sgu hurtigt nok blive voksne og lære penge, begær, og alle de andre ting at kende.
Jeg så denne med mine unger, men de får hjemme også lov til at se E.T., Jurrassic Park, Star Wars og andet, som jeg finder egnet.
Men de ser også Fireman Sam, Little Red Tractor og Teletubbies.

Få selv børn, og se hvad der sker. Det er nemt at have en holdning, når det kun er på det teoretiske plan..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#20 Sweetiebellefan 10 år siden

Børn burde kun have lov til at se Grave of the fireflies. skrev:



Børn burde se ParaNorman.
Men, jeg har vist ikke gået glip af Flyvgemaskiner.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.

Skriv ny kommentar: