Vær helt stille. Sluk for alt i rummet og lyt meget intenst. Kan du høre den høje, hylende lyd? Den er meget svag, men hvis man anstrenger sig, så kan man lige nøjagtigt opfatte den. Det er lyden af John Lasseter, der roterer i sin grav. I betragtning af, at manden endnu ikke er død, er det særligt imponerende. Han roterer så hurtigt engang ude i fremtiden, at vi kan høre det nu. Denne film er så skuffende, at den rent faktisk kan overvinde naturlovene.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Gasivodo 10 år siden

Må man spørge om anmelders alder - siden, lige denne, gør en sådan forskel på skabelses/find dig selv historier?

Helt ny er genren vel ik': Biler, biler2, fisk, hvaler, Valhalla, hva' ved jeg.. = mange af slagsen.


Arkitektlamper vender sig først i graven - når de er døde! Dårlig analogi!
Lasseter har det fint:-D
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#2 Lord Beef Jerky 10 år siden

Jeg forstår simpelthen ikke dine to første afsnit, Gasivodo. Jeg har nu læst dem 3 gange, og jeg ved slet ikke, hvad du mener.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#3 HonoDelLoce 10 år siden

Lord Beef Jerky (2) skrev:
Jeg forstår simpelthen ikke dine to første afsnit, Gasivodo. Jeg har nu læst dem 3 gange, og jeg ved slet ikke, hvad du mener.


Hvad er det helt præcist, du finder svært forståeligt i de to afsnit? :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#4 elwood 10 år siden

Det siger meget om børns kritiske sans.

Går ud fra der her self. menes nogle børn, for at "anklage" børn for ingen kritisk sans og ha, er jeg slet ikke enig i, børn er meget kritiske, har altid været min opfattelse, det er derfor at vi blandt andet har så stor succes med Ramasjang kanalen, som spænder meget bredt, og har formået og skabe det man kan kalde for godt børne tv igen.

Men det er jo blot min mening.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#5 rauhe 10 år siden

>> Det er lyden af John Lasseter, der roterer i sin grav... <<
John Lasseter er ellers executive producer på "Planes", så han har selv været med til at lave skidtet.
Gravatar

#6 MOVIE1000 10 år siden

Selve oversættelsen af filmen " Flyvemaskiner" er det ikke et ret gammelt ord, findes der ikke et anden synonym for Flyvemaskiner?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#7 Slettet Bruger [3238567230] 10 år siden

MOVIE1000 (6) skrev:
Flyvemaskiner


Fly.
Gravatar

#8 David Munch 10 år siden

Ouch. Den første teaser så ellers fremragende ud, så jeg havde set frem til den. Er også en af de får som rent faktisk synes Cars er en fremragende film (Hvilket man dog slet ikke kan sige om Cars 2).

Men... Har anmelderen set sig så sur på Disney at han har aflivet John Lasseter? Eller er Lasseter bare en vampyr, eftersom han åbenbart sover i en grav...? :S
Gravatar

#9 *Iceman 10 år siden

1 stjerne er godt nok lidt.

Jeg var til forpræmiere med min knægt på 3 ½ år - første gang han skulle i biografen nogensinde. Jeg var ret spændt - desværre måtte vi gå efter 45 minutter, fordi lyden var skruet så højt op, at han blev bange og ikke havde lyst til at være der mere.

Så det er den første film jeg nogensinde er gået fra - lidt dårlig stil fra Lido i Vejle, at give den maks. gas på lydsystemet til en forestilling på en børnefilm kl. 12 en lørdag. Jeg snakkede med den efterfølgende og deres begrundelse var, at den jo havde et 7.1 lydspor. Derfor behøver man ikke give den samme lydstyre som den scene aftenforestilling til en James Bond film. I mine øjne kan man tale om ikke at tænke på sin målgruppe.

....anyways, så må jeg medgive, at den del af filmen jeg så, var meget lig Cars i historie, men animationsdelen og det visuelle var stadig på et højt niveau. Men eftersom Pixar på ingen måde var nævnt i trailer eller lignende, synes jeg godt man på forhånd kunne forvente en Cashcow fra Disneys side af.

Synes ikke, at den burde ligge så lavt.
"Well, I'm gettin' something really special too. And by special I don't mean special like that Kleinaman boy down the street. More special like...
Gravatar

#10 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Alle animationsfilm Flyvemaskiner er tåkrummende dårlige (når man er fyldt 10 år).
Doctor Last Warning

Skriv ny kommentar: