En yderst veloplagt Roger Moore, en forfriskende hårdkogt fortælling og flere af seriens mest mindeværdige øjeblikke ender med at gøre “For Your Eyes Only” til en af de absolut bedste og mest originale Bond-film til dato. Billed- og lydmæssigt er udgivelsen forudsigelig stærk, og ekstramaterialet er også af meget høj kaliber. Et must.

James Bond vender tilbage i ”Octopussy”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-emajlo 17 år siden

Er helt uenig ang. Sheena Easton's titelsang.. Jeg syntes absolut det er den bedste James Bond sang til dato.
Gravatar

#2 filmz-Bruce 17 år siden

Super Bond film. God intro, dejlige nede på jorden stunts, ski, motorcykler, 2CV biljagt og kan også godt lide titelsangen. Moores næstbedste Bond film, efter Live and Let Die.

5/6
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 pulse83 17 år siden

Både film, billede og lyd får 5/6. Anmeldelsen af selve filmen er jeg 100% rørende enig i. Både score og titelsang syntes jeg heller ikke specielt om. Men alt-i-alt en af de absolut bedre Bond-film.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#4 filmz-jaws 17 år siden

ingen tvivl herfra mig alt er til 6/6.
Bedste film med roger moore og med live and let die ftra 1973
Gravatar

#5 kasper.jen 16 år siden

5/6 herfra... Scenen hvor motorcycklerne jagter Bond, som er står på ski, er simpelthen fantastisk. Ellers dejlig alvorlig film, med en god titelmelodi!
Gravatar

#6 casper nielsen 10 år siden

Stadig idag er dette seriens største og mest imponerende stunt-orgie.

Indledningens helikopter henrettelse er en stilfuld, omend lidt pjattet optakt.

Blofeld - som vi vel skal tro det er i rullestolen - burde nok have haft en mere seriøs død, men måske hans kat bliver samlet op af en anden og værdigere modstander i fremtiden.

Sheena Easton synger os i fin stemning og selve historien er langt mere vedkommende end i nogle af 1970ernes film.

Eneste anke, Baby Doll - undskyld, Bibi Dahl. Hun hører til i "Moonraker", sammen med den tåbelige kamp med de tre ishocky-dræbere.

Roger Moore er fremragende - omend en smule oppe i årerne - men stille flyder humoren som Dom P - mellem forrygende bil-ski-og kølhalnings-scener, samt den mest intense klatretur nogen stuntmand nogensinde er blevet budt.

Jo, dette er Bond, som de åbenbart ikke kan finde ud af at lave det mere.

Ps: Hvem gad ikke godt se Carole Bouquet dybt i øjnene?



5/6 Butterflies.

Skriv ny kommentar: