“Fortryllet” rummer eventyrlighed og humor for både store og små, og den friske nytænkning af Disneys tidligere monopol giver den fornødne saft og kraft, der skal til for at kunne følge med konkurrenterne. Selvom handlingen til syvende og sidst er bundkonservativ i sin morale og bliver en anelse træg hen mod slutningen, er der befriende mange gode grin fra ende til anden.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-Angel Eyes 16 år siden

#10: Jamen, tusind tak for de fine ord - det skal da ikke hedde sig at jeg er utaknemlig ;) Og det glæder mig du synes det.
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#12 elwood 16 år siden

#9 haha, point taken 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#13 Wrangque 16 år siden

#2 Jeg faldt også over Kaspar Hauser referancen, den er godt hevet frem :D

Havde egentlig ikke tænkt mig at bruge tid på at se den, men hvad... hvis den kan hive mig tilbage til de glade disney dage.. så jeg med!
Gravatar

#14 Pytter 16 år siden

Det havde jeg dæleme ikke regnet med :O

Udfra traileren havde jeg slået helt fast, at jeg simpelthen ikke skulle se denne film, og nok ville stikke mit hoved op i min egen røv, hvis jeg blev lokket i biografen at se den.

Men nu lyder det jo på jer, som om at den bestemt er værd at se.
Så jeg må vente til den kommer i blockbuster og jeg skal være babysitter... så kunne det være jeg fik den set.
Hvad skulle vi gøre uden film?
Gravatar

#15 filmz-Phelodivia 16 år siden

Den fik 5 stemmer af mig. Jeg synes det var en sød, sjov og romantisk film. Rigtig disney's :)
Gravatar

#16 elwood 16 år siden

Lige kommet hjem vfra bio af, damm Amy Adams er skøn i den film, har kun set hende engang før i Junebug, hvor hun også er rigtig dygtig.

Og jeg er fuldt ud enig i det med at hun overføre En sand Disney Princesse fra den animerede verden og til den virkelige, især hendes små løftede fingre som hun konstant går rundt med morede jeg mig meget over.

Jeg så også et par små Disney refrencher hist og pist, f.eks. Restauranten de er inde og spise på i filmen hed "Bella Notte" (kærligheds sangen fra Lady and the Tramp)

Og den næste er jeg ikke hel sikker på, men jeg ku næsten sværger på at i scenen hvor Giselle står og kigger på akvariet høre men en lille bid fra The Little Mermaid, jeg ikke hel sikker, men det lød som om det lige var smuglet med ind, eller også var det bare et tilfælde det lød sådan.

En rigtig Familie film for alle alder, den har sku det hele, og jeg morede mig storartet... Susan Surandon ku måske godt ha haft lidt mere screentime, hun så ud til at nyde sin rolle fuldt ud.





J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#17 filmz-Oliver James 16 år siden

Det er længe siden jeg har set sådan en god disney film. Super eventyrlig, sjov, og rigtig romantisk..
Patrick ser mega sød ud, og de passer så godt sammen. Det er mega godt de får hinanden til sidst, hvis de ikke havde fået hinanden, var den ligesom lidt ødelagt..
Godt at de skifter partner.. God film..

[Spoiler tag indsat af red.]
Gravatar

#18 enfilmnørd 16 år siden

#17
Host spoiler Host
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#19 filmz-Narniabæver 16 år siden

Den er super!
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#20 Winniepooh 16 år siden

Det er en skøn film. Meget charmerende.
You talk to God, you´re religious. God talks to you, your psychotic" --Dr. House

Skriv ny kommentar: