“Fortryllet” rummer eventyrlighed og humor for både store og små, og den friske nytænkning af Disneys tidligere monopol giver den fornødne saft og kraft, der skal til for at kunne følge med konkurrenterne. Selvom handlingen til syvende og sidst er bundkonservativ i sin morale og bliver en anelse træg hen mod slutningen, er der befriende mange gode grin fra ende til anden.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 cansi 16 år siden

Angel Eyes, jeg må sige at det er virkelig flot anmeldt. Jeg synes du rammer helt præcis på de vigtige punkter.

Ellers, filmen får jeg nok først set når den kommer på dvd, men det var ved at være på tide at Disney tog lidt pis/sjovt på sig selv...

You dont have to sing, just walk....
Gravatar

#2 mr gaijin 16 år siden

Som en Askepot-version af Kaspar Hauser


Fed og totalt uventet reference. Nu får jeg faktisk lyst til at se den :) Egentlig lyder det som en ok date-film.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#3 filmz-Narniabæver 16 år siden

Den ser god ud.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#4 filmz-Angel Eyes 16 år siden

#1: Tak for rosen! Men hvordan kan du vide at jeg rammer helt præcist, hvis du ikke har set filmen? ;)
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#5 filmz-Kragmose 16 år siden

Synes det lyder som et rigtigt finurligt koncept, 100% i Disneys ånd. Desuden synes jeg at den tegnede del der var i traileren, så rigtig godt ud, så Disney måtte egentlig godt lave en fuld tegnefilm igen. Det ku de godt slippe afsted med. Tror jeg kan overtale familien til at ta ind og se den her ;)
Gravatar

#6 gizmomis 16 år siden

Sjov og "sød" film.. så den til premiere surprice og blev glædeligt overrasket.. kæresten var også helt vild med den, så meget at han gerne vil se den i bio en gang til :-)
Gravatar

#7 Julian 16 år siden

Jeg gik ud af biografen med et smil, der gik fra det ene øre til det andet.

Filmen havde stor underholdningsværdi for mig, og jeg nød hvert sekund af især James Marsdens og Amy Adams' optrædener, som eventyrkarakterer i new york. Jordegernet stod også for nogle sjove øjeblikke jeg lod mig rive med af...

Enig med anmelderen i 4/6 - måske endda med pil op?
"You can't take the sky from me" Firefly Theme
Gravatar

#8 elwood 16 år siden

Glæder mig også til at se den, har set Amy Adams i Junebug, og der gjorde hun det rigtig godt, så jeg er ret spændt på at se hende som den naive Giselle.

Og som jeg skrev da jeg havde hørt de tre speciel skrevet numre til filmen.

Jeg er ret sikker på et af dem kommer med i puljen under Oscar ræset, og det basere jeg på sangene, der er noget meget klassisk Disney over dem, og så er Makkerparret Alan Menken og Stephen Schwartz, som regel tegn på Oscar Kandidat, kan ikke lige huske hvornår de ikke har været normineret i hvertfald.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#9 Michael Andersen 16 år siden

#8 I perioden fra 1929 til 1994 var de ikke nomineret ;)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#10 cansi 16 år siden

#1

Ærligt talt, ved jeg det ikke... men den var bare godt anmeldt.

Skriv ny kommentar: