“Forvarsel” er en knudret og kedelig omgang, som i sidste ende ikke evner at indfange og fængsle sit publikum. Bedre bliver oplevelsen ikke af, at temaerne er frygtelig svære at få ned selv ledsaget af popcorn. Navnlig er tematiseringen over den pligtopfyldende kvinde, der kæmper for at bevare kernefamilien trods husbondens flirtende fejltrin, særligt utiltalende. Så hvis man ikke falder i søvn midtvejs, er der altid en god chance for at man kløjes i filmens moraliserende grundtanker.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 jessup 16 år siden

"Men ak, "Forvarsel" er en ægte narrefisse, der lover langt mere, end den kan holde."

En kommentar der er hip hos de unge og tøjlesløse.
This is just until June
Gravatar

#2 chandler75 16 år siden

Den er blevet redigeret lidt nu...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#3 jessup 16 år siden

...som nok resultere i at Bruce kalder min kommentar et angreb på ytringsfriheden:)
This is just until June
Gravatar

#4 filmz-Bruce 16 år siden

#3 Nej da :)

Du har jo ikke på nogen måde kompromitteret anmelderens ret til at ytre sig, blot kritiseret det han har ytret. Det er jo netop essensen i ytringsfriheden.

Sig hvad du vil, under ansvar for lovgivningen, men regn ikke med, at det du siger, bliver ladt uimodsagt!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#5 filmz-wetfox 16 år siden

Jeg hader Sandra Bullock
Gravatar

#6 NightHawk 16 år siden

# 1 -

Er det ikke lige lovlig lidt at hidse sig op over? Der bør da være plads til, at man som anmelder kan få lov til at smøre tykt på enkelte steder i en anmeldelse.

Personligt har jeg intet imod det sprogbrug og ser det egenligt blot som et komisk jab, der gør anmeldelsen sjovere at læse og komme igennem, især hvis filmen selv intet interessant har at byde på.

Syntes ikke det er noget man bør rette i bag efter, bare fordi en enkelt person føler sig stødt. Har da læst anmeldelser af Ebbe Iversen i Berlingske, omhandlende film han ikke bryder sig om, der får nogenlunde samme behandling, som der blir brugt her.

Virker lidt hysterisk IMO.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#7 chandler75 16 år siden

Da jeg redigerede anmeldelsen studsede jeg lidt over det, men ignorerede det. Men jeg skulle nok have slettet det første gang.

Jeg synes "narrefisse" er et sexistisk, nedladende udtryk, som ikke rigtig havde nogen relevans til anmeldelsens øvrige indhold. Jeg er sikker på, at Bjørn ikke mente det sådan, da han skrev det, men sådan vil det blive opfattet af mange.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#8 NightHawk 16 år siden

# 7 -

Ja det kan du godt ha' ret i. Men nu var der jo blot tale om et enkelt ord, iblandt en helt igennem seriøs anmeldelse, som jeg absolut ikke mener trækker artiklen ned i niveau, havde i valgt at la' det blive.

Syntes nu heller ikke, at det er nedladende eller sexistisk. Kvinder bruger ofte ligså "slemme" ord om det modsatte køn, så ved ikke rigtigt hvor meget vægt, man skal lægge i det.

Jeg er da også overbevist om, at Flaming Homer blot brugte ordet som en ren metafor for at gi' anmeldelsen lidt humor og intet andet. Så set på den baggrund syntes jeg måske godt man ku' sige, at i/du overreagerer en lille smule.

Klart nok at der generelt skal være en saglig tone i anmeldelserne. Men samtidig skal der nu, IMO, også være plads til lidt albuerum hvad angår sproget og metaforene, så længe man holder sig inden for rimelighedens grænser, hvilke jeg ikke syntes er blevet overtrådt i det her tifælde.

Just my opinion. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#9 denox 16 år siden

nåh, tilbage til filmen..

Jeg er enige med anmelderen, denne film var under middel.

Idéen med de to hændelsesforløb som "mødes" til sidst synes jeg ikke fungerede, men den slags "tidsrejser" er nu også svære at have med at gøre. Slutningen var dog lidt interessant eller i det mindste lidt anderledes.
Gravatar

#10 filmz-ubba 16 år siden

Udemærket koncept men den evner ikke at fange mig. Der kunne være gjort meget mere for denne film..

Skriv ny kommentar: