“Four Christmases” har gode intentioner, men fejler både som komedie og som julefilm, og en titel som “Four Families” havde været mere signende om handlingen. Både humor og julestemning udebliver, hvilket både er ærgerligt og kritisabelt, da det er det, den prøver at skabe. Handlingen er om ikke kedelig så i hvert fald ikke særlig underholdende og kan ikke reddes af det farverige persongalleri. Derfor synes det også svært at finde noget positivt at fremhæve – det skulle da lige være, at filmen kun varer 82 min.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-ThomasA 15 år siden

Jeg synes ikke, at det er fortjent, at den kun får én stjerne, for den formår altså at tage noget så grusomt pis på julen og hele essensen af den. Jeg synes det er en hyggelig jule-film, at se med nogle venner eller med sin familie, for hvis man ikke trækker et lille smil på læben under hele filmen, så er man sgu for stivnakket og selvhøjtidelig.
Gravatar

#2 filmz-ThomasA 15 år siden

Jeg synes ikke, at det er fortjent, at denne film kun får én stjerne, eftersom den formår at tage så meget pis på julen og hele essencen af julen. Den handler måske ikke så specifikt om jul, men alligevel gør den. Den handler om hvordan familier prøver at please hinanden konstant i denne månede, og hvordan de fleste folk har det med deres egne familier (generaliseret). Det er klart en perfekt film at se med evt. sin kæreste, eller noget familie, og hvis man ikke trækker bare lidt på smilebåndet under denne film, så er man sgu for stivnakket og selvhøjtidelig, i mine øjne.
Gravatar

#3 filmz-ThomasA 15 år siden

Undskylder for den samme post to gange, det var et uheld!

Skriv ny kommentar: