Jeg aner stadig ikke, hvem Frank Sidebottom er. Eller hvor meget filmens udgave har at gøre med den virkelige. Det er en biopic, men voldsomt langt fra “Her er dit liv i Musikbutikken”. Man kunne have den mistanke, at det slet ikke er målet at skildre Chris Sieveys liv som Frank fra start til slut. Men at bruge ham som baggrund for en mere generel historie om kreativitet og det, der må ud, inden det brænder én op indefra. “Frank” er sjov, rørende og et godt billede på, at det vist ikke er blevet nemmere at være en skrøbelig musiker, siden Syd Barrett skred fra Pink Floyd for at sætte sig i sin mors kælder og drikke te. De næste 40 år.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 The Vossen 9 år siden

God anmeldelse!
Gravatar

#2 The-new-meister 9 år siden

Skal absolut se den. Men det bliver nok først når den udkommer på blå eftersom den ikke går I min biograf.
Gravatar

#3 the_paki_don 9 år siden

Jeg så den til forpremiere i Imperial og jeg var godt underholdt af den og også lidt rørt samt overrasket over filmens morale, sådan som jeg lod mig forstå den.

Fassbender er genial og næsten alle spillerne får vist nogle spændende facetter af deres evner.

Og så er der da bestemt nogle sange, som vil hænge ved.

KISS ME, KISS ME, KISS ME, NEFERTITI!

Skriv ny kommentar: