“Friends with Money” er et yderst velfortalt og enormt velspillet drama om en lille gruppe mænd og kvinder, som af forskellige årsager har det lidt svært ved at tackle livet i 40-års alderen. Filmens fortælling, miljø og personer føles overordentlig ægte, hvilket er enormt forfriskende i en tid, hvor karikerede, kedelige stereotyper synes at blive mere og mere populære. Transferet er godt, men hverken skivens lydspor eller ekstramateriale imponerer synderligt. Filmen er dog glimrende og fortjener at blive set af mange på dvd, når nu den blev så uretfærdigt overset i biffen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-jonasgr 17 år siden

Det virker til, at det var heldigt nok at jeg vandt denne film. Jeg vil i hvert fald ikke have investeret i den.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#2 filmz-Munk 17 år siden

En film jeg havde lidt svært ved at finde ud af om jeg kunne lide eller ej. Er enig med anmelder i at den er en utroligt ægte skildring af hvordan det kunne være for lige netop disse personer. Men den manglede ligesom lidt saft og pondus!
"Sound editing is a lot like sex. Its usually done alone, late at night and with a lot of electronic gadgets."
- Steve Carell
Gravatar

#3 Captain Vallo 17 år siden

Jeg elskede den.
En virkelig dejlig film!
Velskrevet anmeldelse ... Jeg kan ikke andet end være enig i alle punkter, på nær at skulle undvære Joan Cusack. For alt i verden, nej! Alle skuespillerne er i min lille sorte bog uundværlige. Selv Jennifer Aniston! Jeg har sgu ellers aldrig kunnet se det store lys i hende, men her brillierer hun virkelig.

... og Frances McDormand!
Jeg har altså et-eller-andet med hende!

Jo.
Go' film!
If there was a god
then why is my arse
the perfect height for kicking?

Skriv ny kommentar: