“Gå og se” er et uafrysteligt værk, der omhandler en del af Anden Verdenskrig, som kun få film har belyst. Det er ikke uden grund, at denne sovjetiske milepæl stadigvæk anses som en af de mest ubehagelige og troværdige krigsfilm til dato. Dvd’ens AV-præsentation er ikke ligefrem fantastisk, og der medfølger desværre ikke meget ekstramateriale. Men skiven er et must for folk, der interesserer sig for genren eller den dystre epoke, hvor filmen foregår.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 wimmie 15 år siden

Lyder som en film man skulle tjekke. Hørte om den for længe siden, men har aldrig rigtig vidst hvad den handlede om, så tak for en gennemført anmeldelse :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#2 The Insider 15 år siden

No problemo! :-)
War. War never changes.
Gravatar

#3 filmz-BrotherJack 15 år siden

Fantastisk film. Ligger lige lovlig meget op af Tarchovskij, men en stor filmtriumf er det.
Gravatar

#4 filmz-Bruce 15 år siden

Har haft den stående længe, men aldrig fået smidt den på. Helt klart en fejl, men der er så lidt tid ... så mange film :) Og Deadwood skal jo ses mindst én gang om året!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#5 MouseMickey 15 år siden

Efter snart et år på hylden, burde jeg tage mig sammen og smide den på!
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
Gravatar

#6 wimmie 15 år siden

Er det egl. ikke en træls dansk titel? Jeg ved godt den er direkte oversat, men det er da ikke samme betydning - med mindre det er den engelske titel ("go and see"/"come and see") der er gal på den i forhold til originaltitlen...
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#7 king b 15 år siden

En rigtig spændende film. Sjovt at læse sammenligningen med Saving Private Ryan, for den films lyddesigner Gary Rydstrom har afsløret, at han og Spielberg netop havde Gå og se som deres største inspirationskilde, da de lavede krigsscenerne i Ryan. Den skulle have heddet Gå og hør ;-)
Gravatar

#8 filmz-Bruce 15 år siden

Eller Se & Hør, måske Kig Ind?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: