Anders Østergaard har begavet os med en fantastisk film, som også bør ses af dem, der ikke har andet forhold til bandet, end at de fredag aften skråler med på “Rabalderstræde” med en guldøl i hånden. Filmen om Gasolin’ er i den grad et kærlighedsbarn, og der er kælet for detaljerne i sådan en grad, at det giver epifanisk gåsehud, når København dengang skildres i ord og billeder. Det er en fortælling om venskab og drømme og såvel film som musik når langt ud over scenekanten. Den er varm, indsigtsfuld og nærværende.

“Gasolin’” bør allerede være i spil som årets danske film. Anders Østergaard har leveret en kolossal indsats i et gennemarbejdet og velresearchet projekt, og begavet såvel dansk film- som musikhistorie med et monument af en film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 frankdrebin 18 år siden

Lyder da som noget man bliver nødt ti lat se :)

Vil hvert fald gerne efter den her andmeldelse :D
Gravatar

#2 hey now 18 år siden

Kan stærkt anbefale denne film. Virkelig imponerende og underholdende!
Godspeed into the Mainstream
Gravatar

#3 filmz-Kadann 18 år siden

Jeg glæder mig voldsomt meget til at se denne film. Mine forældre har hørt Gasolin' og Kim Larsen så længe jeg kan huske tilbage, så deres musik har været en ret stor del af mit liv.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#4 Bates 18 år siden

Den skal jeg ind og se med min far. Han bliver ellevild! :)
Gravatar

#5 Hal60 18 år siden

Go'e gamle Gasolin... Bestemt en film jeg skal se snarest.
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#6 mr gaijin 18 år siden

Lyder godt nok ikke som nogen specielt original film. Jeg læser i anmeldelsen en masse positive adjektiver, men der står ikke, hvad det er, der gør denne film så fantastisk. Det lyder ikke til, at der er noget at komme efter for filminteresserede, der ikke er vilde med Gasolin, så jeg tror, at jeg springer over.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#7 davenport 18 år siden

Jeg må også hellere få slæbt den grå med i biografen, det ville han sku nok nyde.
Sidst vi gjorde det var til Der Untergang, og det var en ubetinget succes, så mon ikke man skulle få lavet en lille familietur ud af det?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#8 gravity 18 år siden

top karakter er måske lige i overkanten til udpræget hyldest film, den kommer jo aldrig rigtig ind til benet af konflikterne, dem bliver der sprunget let over med "jeg gik ud af døren og så kom de andre og hentede mig" og så ellers videre til et nyt emne. Men jeg var godt under holdt, jeg syntes specielt godt om det begrænsede interview med Søren Berlev, han virkede bare lidt mere skarp i replikken end de andre.

4/6 herfra
Gravatar

#9 filmz-fidomuh 18 år siden

Vil stille mig sammen med #6 i denne omgang..

Filmen hverken lyder eller ser ud som noget man ville nyde hvis man ikke broed sig om gasolin..

Det er vel et spoergsmaal om hvad der interesserer en..

Hvorvidt Kim Larsen og Franz var oppe og skaendes 24/7 interesserer mig ikke.. Deres musik interesserer mig heller ikke..

Og set fra et filmisk synspunkt saa var filmen hverken interessant, spaendende eller udpraeget flot..

Vil give den 2 / 6 ( Alene for indholdet ifht. gasolin interesserede.. )
Did you see a sign on the front lawn saying: "Dead Nigger Storage" ?!
Gravatar

#10 Bates 18 år siden

#9 - Hvorfor tager man ind og ser en film om gasolin, hvis man ikke kan lide eller interesserer sig for gasolin?

Den ligger jo på ingen måde skjul på at det ER en film om gasolin????

Skriv ny kommentar: