Filmatiseringer er aldrig nemme, men med “Gensyn med Brideshead” har instruktøren Julian Jarrold alligevel formået at skabe en fascinerende fortælling, der på interessant vis berører aspekter i en periode i Storbritanniens historie, hvor landet gennemgik fundamentale forandringer. Der males med den store visuelle pensel, og det tager sig godt ud, selvom enkelte interessante nuancer går tabt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 BN 15 år siden

Jeg har aldrig ligefrem været begejstret for tv-serien 'Gensyn med Brideshead', som jeg så tilbage i 1980'erne og da den blev genudsendt i 1990'erne. Det er dog selve historien der ikke siger mig så meget (selvom der er nogle gode temaer) - selve udførelsen, især skuespillet, er der ikke en finger at sætte på, for det er altsammen præcist så godt som det altid er i de bedste britiske tv-serier.

Og én ting er sikker: Ingen kan spille rollen som Charles bedre end Jeremy Irons, og rollen som Sebastion er og bliver Anthony Andrews' signaturrolle. Han giver en kanon flot og utrolig indlevet præstation.

Så jeg lader det blive ved mindet om en vel udført tv-serie.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#2 dolphinfriendly 15 år siden

En fin filmatisering, der overraskende mig rigtigt positivt - tabubehandling og udførelsen er interessant og fascinerende.

4/6 herfra

Skriv ny kommentar: