200 kroner er alligevel meget for fire korte tv-afsnit og næsten intet ekstramateriale, også selv om afsnittene teknisk bliver præsenteret mere end hæderligt. En komplet sæsonboks til en overkommelig pris havde været ideelt. En sådan sæsonboks er der blevet udgivet i udlandet, så hvem ved? Måske lander den også i Danmark på et tidspunkt. Indtil videre kan denne dvd kun anbefales til særdeles dedikerede tilhængere af både Manga og “Stand Alone Complex” tv-serien – folk, som er helt klar over, hvad de går ind til og ikke har noget imod at betale prisen for det. Ellers vent til udgivelserne bliver billigere og gå dernæst efter at erhverve dem alle sammen: så god er serien vitterligt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Proz 18 år siden

Men under alle omstændigheder er "Stand Alone Complex" en særdeles underholdende og smuk tegnefilmsserie, som ingen Manga-fans bør gå glip af.

Manga = tegneserier
Anime = Tegnefilm
;)
Gravatar

#2 The Insider 18 år siden

hehe, fair nok :-) Men derfor bør Manga-fans stadigvæk ikke gå glip af serien :-)
War. War never changes.
Gravatar

#3 Scherlund 18 år siden

Wow hvilken dejlig overraskelse at se en anmeldelse af en anime serie på filmz. Jeg undrer mig dog over at i starter med nummer 5 i en serie af 7. Uden de foregående afsnit vil den gennemgribende historie (ja der er faktisk en) jo være enten gemt eller også meget forvirrende.

Hvis prisen afskrækker folk så kan jeg da anbefale enten R4 eller R1 udgivelserne. De koster ca. 120kr. hos de fleste forhandlere. Der er også de dejlige R1 SE versioner der blandt andet har et DTS spor. Ydermere følger der en CD med til de første to af slagsen. Der efter står den på T-shirts over to udgivelser. Så kommer der to skrabede udgivelser med Id-kort. Den sidste i rækken kommer med Id-kort, T-shirt samt en tin æske til at have alle udgivelserne i.

Hvis man bare er ude efter at få serien billigt så er der også en samlet R4 udgivelse til ca. 650kr.

Se evt. billeder af de 4 første R1 SE udgaver her


Gravatar

#4 Riqon 18 år siden

#1 Ja, men et selskab som hedder Manga producerer jo anime, mon ikke det er dem, der henvises til her?
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#5 Scherlund 18 år siden

#4 tror jeg næppe. Manga Entertainment står kun for distributionen af serien. Det er først i 2nd Gig at de kommer med i selve produktionen.
Gravatar

#6 Smurf 18 år siden

Spøjs overall karakter, de enkelte taget i betragtning...
We can't stop here! This is bat country!
- Fear and Loathing in Las Vegas
Gravatar

#7 The Insider 18 år siden

#6, man skal huske, at overall-karakteren ikke fungerer som et gennemsnit af de forskellige karakterer. Det er, som titlen antyder, en "overall" vurdering af udgivelsen. Hvis du læser konklusionen, kan du se, at det bl.a. fremhæves, at det er en enormt dyr udgivelse ifht. indholdet. Derudover får ekstramaterialet en meget lav karakter, fordi der er så enormt lidt af det. Altså en god serie præsenteret hæderligt men med stort set intet ekstramateriale til en dyr pris. Det konstituerer en 3-stjernet vurdering :-)
War. War never changes.
Gravatar

#8 filmz-zanoan 18 år siden

Det siger ærlig talt lidt sig selv, at ekstra-materialet for en volume-udgivelse af en længere serie ikke er noget specielt. Som Scherlund allerede har sagt, så bør man i øvrigt også kigge efter nogle lidt billigere, importerede DVD'er istedet (især når det angår anime).

Desuden, som allerede påpeget, er jeg overrasket over, at man vælger afsnit mit inde i hele serien, som rent faktisk har en kronologisk rækkefølge (selv de første par episoder lige sætter én igang med lidt seperate historier). Men det er stort set det samme som at se et par enkelte episoder af 24 Timer.

Trods alt glædelig at se en anime-anmeldelse.
_______________________________________
"A truth that is told with bad intents beats all the lies you can ever invent" - William Blake

Skriv ny kommentar: