Desuden bliver helhedsindtrykket skæmmet af de mange skuespillere, som leverer deres replikker på en overspillet og lettere påtaget facon – især Elle Fanning. Det ville være synd at sige, at det måske er på grund af Fannings alder, at hendes karakter, Ginger, oftest falder igennem, men faktum er, at den fire år ældre Alice Englert er langt mere troværdig i rollen som den 17-årige Rosa. Til Fannings forsvar skal det dog påpeges, at hun blot var 12 år, da optagelserne begyndte, og derfor bed undertegnede da også særligt mærke i de få scener, hvor hun virkelig imponerede. Det ville dog være synd at afsløre, hvilke scener der er tale om.

“Ginger & Rosa” er som en virkelig smukt indpakket gave, som man ikke kan vente med at åbne, fordi facaden forfører, og tanken synes god. Men ak… indholdet skuffer, og man sidder tilbage med en noget tom følelse i maven: Var det dét, eller kommer der mon en gave mere? Det lyder måske en anelse utaknemmeligt, men Potter holder bare ikke rigtig, hvad hun lovede os i starten.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Skeloboy 11 år siden

Sally Potter er blevet min nye favorit, og jeg glæder mig rigtig meget til at se den. The Man Who Cried, Orlando og Rage er alle ret så fede.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#2 Slettet Bruger [1829052668] 11 år siden

Jeg vil i hvert fald glæde mig til at opleve Elle Fanning, som har fået stor ros af de amerikanske kritikere for sin præstation.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.

Skriv ny kommentar: