“The Good Shepherd” er en af de film, der ventes med spænding. Den handler om en stor epoke i amerikansk historie; den er instrueret af selveste Robert De Niro og besidder derudover et stjernecast med navne som Matt Damon, Angelina Jolie, Billy Crudup, Joe Pesci, John Turturro, Michael Gambon, William Hurt og Alec Baldwin. Og Hollywood er normalt god til at skrue den slags historier sammen, men denne gang går det galt. De Niro glemmer at udvælge nogle få historier, der skal illustrere den store historie, men prøver i stedet at fortælle alle detaljerne. Derfor bliver det hemmelighedsfulde og gådefulde til en fremmedgjort og kedelig fortælling.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Is 17 år siden

2/6 er ikke ligefrem det jeg forventede.. Men lad os nu se.. Tror at den får mindst en 4'er af mig...
Gravatar

#2 pulse83 17 år siden

Helt enig i anmeldelsen. Jeg fandt også The Good Shepherd ufattelig langtrukken og kedelig. En sådan type film kan ofte reddes en smule af godt skuespil, men også der fejler filmen, og det gode skuespil kommer kun i meget små doser, mens Angelina Jolie er direkte fejlcastet. Hun er simpelthen ikke en særligt god skuespillerinde. Jeg syntes egentligt godt om De Niro's instruktørdebut, A Bronx Tale, men her fejler han helt og vil for meget på for lang tid. 2/6
Excuse me, Flo!
Gravatar

#3 Bates 17 år siden

Det lyder da ikke super godt. Havde ellers glædet mig til at se Joe Pesci in action igen (selvom det dog var en lille rolle).

Men den skal da helt sikkert ses på et tidspunkt.
Gravatar

#4 chuck 17 år siden

Den har virkelig delt vandene. Jeg synes den fungerede rigtig godt, især den sidste time sad lige i skabet. 4/6
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#5 dolphinfriendly 17 år siden

Jeg synes også ganske godt om filmen og mener bestemt at 2/6 er at skrabe bunden...

4/6 herfra.

Gravatar

#6 enfilmnørd 17 år siden

Kan slet ikke følge anmelderen, var lige inde og se den, og den var rigtig god. Meget underholdende, og godt spillet, godt instueret. Historien var bestemt inviklet, og der gik en jævn tid inden jeg forstod hvad der foregik(30-45 min.)(men jeg er måske bare ikke så hurtig!), men gennemført film.
5/6.
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#7 filmz-stoney joe 17 år siden

Jeg er også helt uenig med anmeldelseren, men jeg så heller ikke komplottet som det mest vigtigste i filmen, men kun en baggrund til handlingen.

Det som jeg syntes var det mest vigtigste i filmen var forløbet med Matt Damon. Filmen er som en græsk tragedie, hvor hans skæbne er forudbestemt.
Det at han ofre alt på sit land, på den meget klamme USA patriotiske måde gav mig kvalme som alle de andre film i samme stil gør, men da det viste sig at være det dummeste han gjorde, og at han mistede alt pga patriotisme gjorde filmen bedre og mere realistisk i mine øjne.
- "Procrastinate while you still can, dont put it off!"
Gravatar

#8 filmz-Bruce 17 år siden

Rodet manuskript, for mange bi-personer? Det var absolut intet problem at holde rede på trådene i denne film. Tværtimod var det herligt endelig med lidt intellektuel udfordring i et filmlandskab, som hellere vil undervurdere sit publikum, fremfor at give dem noget at arbejde med.

Godt gået De Niro!

Egen kommentar
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#9 jessup 17 år siden

Jeg var ikke begejstret for filmen men absolut værd at se. Læg mærke til at De Niro selv stopfordrer os med samtidsrelevansen første gang han møder Damon.
This is just until June
Gravatar

#10 filmz-Bruce 17 år siden

Har lige læst om filmen på Cinemareview, bl.a. production, shooting og casting, som minder om detaljeringsgraden vi så i LOTR. De Niro har virkelig gået hele vejen for at skabe et autentisk miljø. Fedt, når instruktører bekymrer sig om deres film.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: