Der er en umådelig elegant sparsommelighed over filmen, som ikke gør synderligt væsen af sig, men som med beherskede midler og smuk fotografering trækker tilskueren ind i historien og leverer et overraskende følelsesmæssigt punch. Sådan var det i hvert fald for undertegnede, der forlod filmen bevæget og fuld af tanker samt med erkendelsen af, at dens sidste billeder for alvor havde riset sig fast i bevidstheden. Biograffilmene er ganske vist fulde af fantasifulde verdener, men Bahrani finder her noget mindst lige så fantastisk i den stille hverdag.

Filmen vises i Cinemateket fra 9. – 19. december.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Bobby Singer 13 år siden

Lyder bestemt som en spændende film. Jeg var dog af den opfattelse af filmen fik 6 og ikke "kun" 5 stjerner, mens jeg læste anmeldelsen, da den får virkelig meget ros. Men 5 stjerner er bestemt heller ikke dårligt.
Idjit
Gravatar

#2 Silver666 13 år siden

Lyder intressant
Gravatar

#3 Thomsen 13 år siden

Pyha! Jeg så kun overskriften og lagde slet ikke mærke til, at det var en anmeldelse. Den første tanke, der fløj gennem mit hoved, var, at Harrison Ford var død... *gulp*
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#4 Bobby Singer 13 år siden

#3 Det må du ikke sige! Han dør aldrig, han vil leve for evigt!
Idjit
Gravatar

#5 Batsy 13 år siden

PUHA THOMSEN! ):
Han overlevede kæmpe myre, en voodo forbandelse, en kæmpe flyvende tallerken, en kæmpe eksplosion ude på havet, en kæmpe kasse med slanger osv ): he cant die! d:
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#6 HonoDelLoce 13 år siden

#5

Der synes jeg nu nok liiiiige du spoiler rimelig meget !
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#7 Batsy 13 år siden

6# I fixed it (: xD
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#8 Buck Rogers 13 år siden

Bestemt enig i karakteren. En absolut vedkommende og rørende film. Jeg så den på Cph Pix i ...hmmm.... 2009 var det vist. Det er godt at se, at film som denne bliver sat op herhjemme, selv om det kun er i en enkelt biograf.
"Now, what can a man do with his clothes off for twenty minutes?"

Skriv ny kommentar: