“Grizzly Man” er et blændende portræt af en mand og hans passion. Men i særlig grad tegner filmen et fint og nuanceret potræt af Timothy Treadwells indre jeg, hans særheder og hans aparte valg. Werner Herzog har med finesse sammensat en dybfølt dokumentarfilm baseret på de optagelser, Treadwell efterlod sig ved sin dramatiske død. Det er fængslende og i høj grad også vedkommende og understøttes i øvrigt af en prangende visuel side.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-NIO 17 år siden

""Grizzly Man" er et blændende portræt af en mand og hans passion."

Er jeg virkelig den eneste som syntes at denne film var elendig!? Jeg indrømmer at billedsiden var fantastisk, men ALLE de medvirkende minder allermest om EKSTREMT DÅRLIGE SKUESPILLERE, og ikke så meget om de autentiske mennesker de skulle forestille (også Timothy, som man dog kan abstrahere fra pga. hans rolle som excentriker). Det er til at brække sig over, nogenlunde ligesom instruktørens klæbrige fortællerstemme, som burde være nok til at få de fleste til at fordufte HURTIGT.

Historien er god, ja.. men den er dæleme dårligt fremstillet! (måske skulle de have hyret reele skuespillere?)

Derudover har jeg lidt problemer med at tage manden seriøst.. for helvede.. manden lagde jo nærmest op til at blive ædt (og tog så i dumskab sin kæreste med! R.I.P.). Det er vilde dyr.. og manden viste intet andet end disrespekt for deres naturlige instinkter (men bør dog beundres for sit mod, engagement og motiv med at redde dyrene).

Men man skal måske automatisk mene at en film er god, hvis den fremstiller en person som er død for sin sag? Den høje rating af denne film er helt til grin, men det er så bare min mening :)
Gravatar

#2 HonoDelLoce 17 år siden

#1

Jeg tror ikke helt jeg kan følge hvad du mener? Måske de skulle have hyret reelle skuespillere? Til hvad?
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#3 filmz-NIO 17 år siden

#2 Den replik var lidt ment i sjov ;) Det jeg mener er at både interviewer og de interviewede er så forfærdelige at høre på, at filmen meget sandsynligt ville have blevet en del bedre hvis de rent faktisk havde produceret en "falsk" situation, hvor gode skuespillere indtog rollerne som Timothy's venner og bekendte (+ fundet en fortæller som er til at holde ud).

Skriv ny kommentar: