“Grønne Hjerter” er overraskende lidt sjov i betragtning af emnet. Man skulle da i det mindste tro at de meget lidt maskuline grønne cykeldragter kunne bruges mere effektivt. Historien er en tyndbenet affære, hvor klichéerne står i kø. Det hjælper ikke at personerne er så flade og usympatiske at det er svært at interessere sig for deres skæbne. De tre hovedpersoners udvikling til voksne mennesker er ligeledes ikke bevægende, eftersom den ikke er motiveret af en større ansvarsbevidsthed eller en erkendelse af at de har handlet forkert, men udelukkende af at deres egne behov er blevet anderledes.

Til trods for de gode intentioner, så er “Grønne Hjerter” desværre ikke blevet en god film. Der mangler slet og ret kød på historien og komik i hjulene. Det her er uheldigvis en særdeles flad punktering.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Hal60 18 år siden

Ja, den var godt nok langtrukken og - for at sige det pænt - dødhamrende syg...
Men nu siger danske film mig heller ikke særlig meget.
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#2 filmz-Angel Eyes 18 år siden

Særdeles velskrevet anmeldelse! Kommer virkelig godt omkrig, belyser de vigtige ting omkring filmen og er sprogligt interessant og flydende. Sandsynligvis langt mere interessant end filmen :)
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#3 Outbound Sith 18 år siden

Kan lige se annoncekampagnen for mig:

**
...en særdeles flad punktering.
Filmz


:P
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#4 Bates 18 år siden

...Så var det måske derfor at han havde så svært ved at finde nogen der ville pumpe penge i projektet :)
Gravatar

#5 Benway 18 år siden

Mange tak for de pæne ord. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#6 Truntemus 16 år siden

den får kun 2 stjerner af mig, skuespillet et ikke så vellukket og ikke ret sjov.
Gravatar

#7 filmz-Bruce 16 år siden

Hehe, ja glimragende skrevet. Jeg holder mig til de stegte af slagsen!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: