Det er efterhånden sjældent, at der diskes op med originale film om narkohandlere i clinch med ordensmagten, men “The Guard” er et lille unikum. Både Brendan Gleeson og Don Cheadle brillerer i denne både gribende og grinagtige perle om to vidt forskellige betjente, der ved første øjekast kun har deres foragt for de kriminelle tilfælles. Hverken udgivelsens ekstramateriale eller lydspor er noget særligt, men billedsiden imponerer, så hvis man er nysgerrig eller har hang til krimier og thrillere med kød på (og/eller et humoristisk strejf), bør man absolut kigge nærmere på “The Guard”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Hr. Nielsen 11 år siden

Nå, så må jeg da vist hellere lige leje den. Har kigget på den et par gange, men nu føler jeg mig mere 'forpligtet':)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#2 Lehrmann 11 år siden

Som kæmpe fan af In Bruges har jeg givet denne film en tanke eller to.

Fin og meget positiv anmeldelse, som helt klart anbefaler The Guard virkelig godt.
Gravatar

#3 Lord Beef Jerky 11 år siden

Jeg synes også mægtigt godt om filmen. Den minder på mange måder om 80'erne og 90'ernes actionkomedier, blot med en anelse mere sort humor end man er vant til. Både anmeldelsen og karakteren passer glimrende på min egen holdning til filmen.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#4 TheEnd 11 år siden

Skal helt sikkert ogs se den.

Lehrmann (2) skrev:
Som kæmpe fan af In Bruges har jeg givet denne film en tanke eller to.


In Bruges er et mesterværk imo
A bottle! Don't bother.
Gravatar

#5 Hr. Nielsen 11 år siden

Jo, den var faktisk udemærket, selv om jeg nok 'kun' ender på de 4 stjerner.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#6 Frederik 11 år siden

Thomas E. Nielsen (5) skrev:
Jo, den var faktisk udemærket, selv om jeg nok 'kun' ender på de 4 stjerner.



Enig. Der er et par steder hvor filmen trækker lidt ud, så jeg ender nok også på 4. Men bestemt et kig værd.

Skriv ny kommentar: