Som helhed er “The Guardian” bestemt en seværdig film. Det er ikke noget mesterværk, men i kraft af sit forsøg på at få lidt mere med end machomænd, der hopper ud af helikoptere, når filmen alligevel at hæve sit niveau derop, hvor det bliver til andet og mere end ligegyldigheder og store muskler.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-maxhh 17 år siden

Tja, efter min mening er den Officer and a Gentleman, Heartbreak Ridge, Full Metal Jacket og Top Gun, bare tilsat vand...

Klicheerne står jo næsten i kø, og dialogen virker tvungen, mere opsat på at beskrive heltemod end virkelige mennesker... hvilket er synd, da den virkelig ér flot, og ganske godt castet...

3/6

mvh

MaxHH
"Anyway, there he was, poor chap. Happy as a lark and without a cent."
Gravatar

#2 duuk74 17 år siden

Ligner en Hollywood metervare produktion.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#3 filmz-steadi 17 år siden

Var overrasket over hvor god den var. 4/6 herfra, både Costner og Kutcher gør en god figur.

Som den filmgænger man er, så havde man gættet slutningen:D
They caught a shark, not the shark. Big difference.
Gravatar

#4 Riqon 17 år siden

Hvordan er Kutcher's præstation?
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#5 trekster 17 år siden

Ganske middelmådig film, hvor jeg egentlig var godt underholdt igennem det meste af filmen - lige indtil slutningen - hvor den faldt helt igennem IMO! Specielt voice-over delen fortalt af Kutcher (med historien om "Manden fra havet") var særdeles kvalmefremkaldende :(
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Gravatar

#6 filmz-maxhh 17 år siden

Kutcher gør det som sådan fint... han vokser fint i rollen, og udfylder karakteren udemærket. Hverken Costner eller Kutcher har alverden at arbejde med dialog-mæssigt, men i glimt viser især Kutcher lidt liv og et ganske pænt følelsesregister. Men det er desværre kun i glimt... ;o(

Mvh

MaxHH
"Anyway, there he was, poor chap. Happy as a lark and without a cent."
Gravatar

#7 king b 17 år siden

Der er faktuelle fejl i anmeldelsen: "The Guardian" var faktisk under udvikling allerede inden New Orleans blev lagt under vand.

Den anden fejl: At filmen får fire stjerner :-) Kevin Costner er god, men resten er kluntede klichéer...

2/6
Gravatar

#8 azathoth 17 år siden

Damn, det er længe siden jeg har set en slutning som var så ringe, forudsigelig, kvalm og klichefyldt som i denne film. Nu må Hollywood da snart spænde hjelmen... :S
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#9 FixX 17 år siden

Jeg blev slæbt med ind og se den af min kæreste og må sige jeg blev positivt overrasket. Jeg var underholdt hele vejen igennem dog var slutningen til at brække sig over og ja manden fra havet fortalt af Kutcher var ikke super.

Dog giver jeg den 4/6 da jeg blev positivt overrasket og var underholdt.
Gravatar

#10 filmz-fidomuh 17 år siden

God kaffe brygget paa en gammel maskine :)

Super ( og meget forudsigelig og velkendt ) historie, gode praestationer fra baade kutcher og Costner..

Men jeg syntes nu godt at man kan maerke at Costner ikke er saa god en skuespiller mere.. Han sidder lidt fast i sine egne tidligere praestationer og formaar ikke helt at loefte sit "helte" skilt til et mere personligt plan.

Han spiller fint og fremragende, men det foeles som om vi har set ham goere praecis dette 100 gange foer :)

Alt i alt en god film.. Fik 4 / 6 af mig :)
Did you see a sign on the front lawn saying: "Dead Nigger Storage" ?!

Skriv ny kommentar: