Der er taget chancer med “Guldkysten”. De sanselige junglebilleder gør Afrika til et sted, som den danske kolonialist ikke forstår. Måske forstår jeg det heller ikke? Eller de rytmiske scener af undergangsorgier med de kneppende hvide, der mødes med musikalsk modstand fra “Twin Peaks”-komponisten Angelo Badalamentis støjunivers af synth og orgelmusik. Men da støjen lægger sig, så er Denciks feberdrøm bare hverken mystisk, provokerende eller smuk nok til at erobre stormagtsstatus.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 steadi07 8 år siden

Så hvis man godt kunne lide "The New World", så er det her lige filmen?
Gravatar

#2 Morten Vejlgaard Just 8 år siden

#1 Det kan jeg nok ikke love - synes selv udmærket om 'The New World' - men den er i familie med, ja.
Gravatar

#3 Captain Marvel77 8 år siden

Lyder som en god film, kunne være den bliver købt på dvd/blu-ray engang................
Gravatar

#4 Morten Vejlgaard Just 8 år siden

Berlingske har konfronteret instruktør Dencik med de delte anmeldelser: http://www.b.dk/kultur/hvad-mener-daniel-dencik-se...
Gravatar

#5 steadi07 8 år siden

Var inde og se den i går. Jeg er kæmpe fan af 'The New World' og 'The Thin Red Line', som det er tydeligt, at Dencik havde i tankerne, da 'Guldkysten' blev lavet...

Men er du vimmer en gang juks, som man udsættes for. Historien sejler, skuespillet er vel udmærket, men generelt bærer filmens udseende præg af, at budgettet virker begrænset.

Jeg kan ikke snige mig over 1 ud af 6 stjerner.

Skriv ny kommentar: