Britisk film har igennem en længere årrække med enkelte undtagelser bidraget med tvivlsomme kvaliteter, men med “Hallam Foe” understreger David Mackenzie dog, at øerne med det engelsktalende folk trods alt stadig kan prale af en opsigtsvækkende talentmasse. Instruktørens seneste film vinder ved nærmere bekendtskab og flyver højt på et særegent, legesygt og uforglemmeligt filmsprog, hvor også skuespillet funkler – i særklasse med Jamie Bell, der på alle måder bringer sig selv i centrum som filmens hovedkarakter – og hvor det aparte forener film og kunst til en tiltrækkende masse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 dolphinfriendly 15 år siden

Jeg synes bestemt ikke særligt godt om filmen. På mange områder ordinær, men tilgengæld også ualmindelig barnlig og prætentiøs.

2/6


Gravatar

#2 Blacksanta 15 år siden

Syntes bestemt ikke det er en barnlig film, hvis du har fået det indtryk, så tror jeg muligvis du har misforstået den. Det er muligt at Hallam til tider opfører sig barnligt, men han er jo også et barn. Meget muligt han er 17 år, men han har lavet næsten fuldstændigt isoleret fra omverdenen siden sin mors død. Jeg synes det er en kanon film, og er fuldstændig enig med anmeldelsen.

Bestemt en instruktør jeg skal studere nærmere :)

Skriv ny kommentar: