Rob Zombies “Halloween” er en sjælløs og overflødig genindspilning af en sand klassiker. Filmen føles mest af alt som en omredigeret udgave af originalfilmen uden alle de tilnærmelsesvis uhyggelige og spændende øjeblikke. Dvd-udgivelsen er derimod hæderlig. Transferet er tæt på at score topkarakter, de medfølgende lydspor er ganske gode, og Zombie har indtalt et interessant kommentarspor til filmen, som fans bør lytte til. Men dette er samtidig en udgivelse, som udelukkende filmens fans bør overveje at investere i.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-smedt-meister 15 år siden

Synes også at filmen er noget være S...! Filmen havde slet ikke sine phykiske-uhygglige scener som John Carpenters mesterlige version fra 1978 som stadig holder den da idag (som også bliver nævn i anmeldsen) som den gang. Det enste der er godt ved dette makværk er Malcom Mcdowald som gør det forbløffende som phykologen Sam loomis.

2/6
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#2 Lethal Injection 15 år siden

Den er klam og forstyrrende... Og IKKE på den gode måde!
1/6
Og den ene stjerne er for Mcdowald, selvom han har nogle ret gumpetunge replikker.
Perhaps an attic shall I seek!
Gravatar

#3 MOVIE1000 15 år siden

jeg må indrømme at jeg ikke forstår jer det her er et mester værk jeg har personligt sagt til mig selv og dem jeg kender at det her er min favorit nr. 1

men tilbage til det der med at jeg ikke forstår jer hvad kan ikke li ved den?

og jeg synes at den er god pågrund af at det filmen vil vise os er at det sker sku sådan noget måske ik lige sårn ment men på den måde at der er folk som får black outs som Michael Myers og det viste John Carpenter os ikke han mente at Michael var besat af djævlen men Rob Zombie mener at han får black outs derfor mener jeg at Zombies version er bedre end Carpenter desværre selv om at Carpenters er fed og man må ikke glemme at det var ham der opfandt Michael Myers

lige det allersidste jeg bryder mig ikke så meget om dvd udgivelsen pårund af 2 grunde

1. INGEN BONUS MATERIALE
2. DE HAR FJERNET DEN ORIGINALE SCENE (som blev vist i biograferne) HVORDAN MICHAEL MYERS FLYGTER. I FILMEN (dvden)FLYGTER HAN PÅ GRUND AF EN VOLDTÆGT SOM BLIR BEGÅET I HANS CELLE MEN I DEN (originale som jeg mener er den bedste måde at flygte på) FILM I BIOGRAFEN FLYGTER HAN LIGE BAGEFTER AT HAN FÅR AT VIDE AT Dr. LOOMIS ikke SKAL VÆRE HANS LÆGE MERE SÅ BLIR MICHAEL VIST HEN TIL SIN CELLE OG INDEN HAN GÅR IIND OVERFALDER HAN VAGTERNE SOM MAN SER I FILMEN LIGGER DER VAGTER OVER DET HELE DET VAR ELLERS EN NICE SCENE MENER AT DEN ER MED I TRAILEREN

Godt nok har jeg skrevet meget men som sagt er HALLOWEEN (2007) min Nr.1 indtil videre og skal lige siges at jeg har 600 dvder så måske synes i bare jeg har dårlig smag men det gør jeg ikke
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#4 CKY 15 år siden

hvordan kan man dog syntes at dette er en dårlig film... Er det pga at folk syntes den er dårligt skrevet/instrueret. Hvilket jeg ikke kan forstå. Er SLET IKKE en genfortelning af den originale Halloween film, men blot en genfortolkning.. Man skal SLET ikke blande de to film sammen....
Gravatar

#5 filmz-Kadann 15 år siden

#3 -

"så måske synes i bare jeg har dårlig smag men det gør jeg ikke"

Det ville da også være en kende underligt.

#4 -

Læs anmeldelsen, anmelderen kommer med masser af argumenter for, hvorfor han mener at det er en dårlig film. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#6 Dragon_Claw 15 år siden

#3 Mange tak for den spoiler...
Tony Montana: All I got in this world is my word and my balls. And I don't break 'em for nobody!
Gravatar

#7 filmz-B|aze 15 år siden

#3 ja tak for spoiler, prøv lige at redigere med spoiler tekst!
Heldigvis forstod jeg ikke halvdelen af hvad du skrev, så det kunne da være værre.

I forhold til at du synes den er nr. 1, ved jeg ike helt hvad jeg skal synes når der blandt dine favorit film er følgende:
Alien vs. Predator
American Pie: The Wedding
Freddy Vs. Jason
Hills Have Eyes, The
National Treasure: Book of Secrets
Resident Evil
Saw IV
Star Wars: Episode I - Den usynlige fjende

Men ok, smag kan jo ikke diskuteres...
"Too wierd to live, and too rare to die"
Pas på! Jeg har sort telt i camping!
Gravatar

#8 Jach 15 år siden

Altid godt man har Halloween: The Complete Collection så man kan se dem i stedet :)
"Game over man, game over"
"Stop screwing around"
-Hudson from ALIENS
Gravatar

#9 Bohemian 15 år siden

Jeg har set 4 halloween film

John Carpenters, Rob Zombies, og H2o og Resurrection.

Men er de andre gamle noget værd?
Free in serenity.
Gravatar

#10 filmz-smedt-meister 15 år siden

#9 Nej ik rigtige, med mindre du er kæmpe Halloween fan...
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.

Skriv ny kommentar: