God film, flot videospor, solidt audiospor. Hvad mere kan man bede om? Nå ja, ekstramateriale selvfølgelig. Og det er der desværre intet af. Men fred være med det, for “Harry Brown” er uden tvivl en af de dvd’er, som undertegnede kommer til at smække på igen i fremtiden. Klichéerne er smidt på porten til fordel for en realistisk historie om en mand, der går fra at være fanget i meningsløshedens sorte hul til at være midtpunktet i et opgør mod et af det moderne samfunds store problemer. Snart 80 år, men Michael Caine kan stadig sparke røv.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Sichlau 13 år siden

Tak Bo fordi du valgte at give fem stjerner i stedet for fire. En af mine favoritter i år.
Gravatar

#2 Outbound Sith 13 år siden

Meeeen burde det ikke trække ned i den samlede vurdering, at der intet ekstramateriale er?
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#3 BN 13 år siden

En overraskende god film, hvis lavmælte, socialrealistiske tone jeg synes virkelig godt om. Det er helt og holdent Michael Caines film. Hvor er den mand dog en eminent skuespiller!

Hverken 'Taken' eller 'Edge of Darkness' formåede at røre mig på samme måde som 'Harry Brown'.
Jeg følte mig f.eks. helt overrumplet af afhøringsscenen med Harry Brown og den tilfangetagne, unge kriminelle fyr, fordi jeg fik en lillebitte klump i halsen over de indestængte følelser, Michael Caine her formidlede.


5/6
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#4 Lord Beef Jerky 13 år siden

#2 Det kommer vel an på, hvor vigtigt det er for filmen, at der er ekstramateriale på. Der er godt nok ingen argumenter i anmeldelsen for det, men nogle film nærmest lever for ekstramaterialet, imens andre ikke rigtigt har brug for det.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#5 filmz-ab 13 år siden

God film, og godt håndværk. Men set alt for ofte til at jeg kan strække mig mere end de 4/6..
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#6 jessup 13 år siden

Flot filmet god Caine, men alt er velkendt og "genren" er efterhånden kun tweaket i en retning. Før i tiden kunne tvivlen om, det nu også var den rette selvtægtsmanden jagtede spille ind - det er long gone.
Det er simpelthen blevet for kedeligt at se selvtægtsfilm - jeg tror ikke jeg har set en rigtig god en af slagsen siden Irreversible.

3/6
This is just until June
Gravatar

#7 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Så den i går på Netflix. Den var ok. Vil give 3½:6.

Hold kæft hvor var de der narkomaner, han "købte" våben af, dog klamme. Det var jo helt sindsygt godt lavet.
Doctor Last Warning

Skriv ny kommentar: