Der er nok med humor, action og en hel del spænding hen mod slutningen til, at filmen langtfra kan siges at være en decideret nedtur. Også nye tiltag som den protoplasmiske tilføjelse til Hellboys hold i form af Johan Krauss, en regelret og preussisk varmluftsballon (!), samt det spektakulære Troldemarked og ikke mindst en imponerende og frygtindgydende dødsengel er med til at hive filmen op fra en ujævn start. Så trods manglende empati er der god underholdning at hente… men så heller ikke mere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Is 15 år siden

Hellboy II er efter min mening en forrygende superhelte-film, og en super fed efterfølger der slår etteren til enhver tid. Etteren fandt jeg middelmådig og lidt kedelig.
Denne to'er er meget mere underholdende og byder på mere action og spænding. Den er ikke så følelsesladet som den første, og det synes jeg personligt er det bedste ved filmen. Det her er action-underholdning når det er bedst.

5/6
Gravatar

#2 Spanner 15 år siden

Ehm er der lige nogen, der kan rydde lidt op her?

:)
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#3 ace#1 15 år siden

Jeg kedede mig som en sindssyg da jeg så filmen for snart en måned siden!
Det var dælme flot alt sammen, men hold da kæft hvor var jeg ligeglad med det hele.
Der var slet ingenting der kunne få mig til at fatte interesse for figurerne.

Er jeg i øvrigt den eneste, der var ved at dø af pinlighed over de første 15 min af filmen??
Det der møg med den unge udgave af Hellboy!!??! Adr!!

2 af 6 fra mig.
Gravatar

#4 The Duck 15 år siden

Bortset fra at hans øjne sidder i hovedet ligner ham på det sidste billede godt nok det monstrum der spiser feerne i Pan's labyrint, men det er selvfølgelig også samme instruktør.
Gravatar

#5 Michael Andersen 15 år siden

#3
(3) skrev:
Det der møg med den unge udgave af Hellboy!!??! Adr!!

Ja føj for pokker. Filmen er ellers teknisk flot, men lige det indslag er virkelig dårligt udført :(
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#6 filmz-Bruce 15 år siden

Men tonen, plottets fokus, og karaktertegningerne ligger tæt op ad den første film.

Yes!!!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#7 filmkorn.dk 15 år siden

Hermed følger opskriften på to vidt forskellige film. Vi lægger ud med den første.

Hellboy:
Man tager en fin lille skabelsesberetning, tilføjer 2 skefulde okkultisme, en portion nazisme, en knivspids humor og strør lidt kærlighed ud over det hele. Ingredienserne bages i små 2 timer og bliver til en flot, stemningsfuld film med spændende udbyggede karakterer, der både fungerer på skurke- og heltesiden.

Hellboy 2: The Golden Army:
Man tager en fin lille forhistorie, fortalt på en levende og original måde. Springer frem i tiden. Tilsætter 30% infantil slapstick humor, fjerner enhver form for stemning og uhygge, drysser overdrevent med diverse kærlighedssideplots for til sidst at sætte det hele sammen så ustruktureret og fortællemæssigt uinteressant, at det er svært at tro, at vi har at gøre med den samme kok. Derudover tilføjer man en række ingredienser, der alligevel ikke kan smages i det endelige resultat, hvorefter man smager til med lidt dårlig eftersmag.

Hvad skete der Guillermo?!
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#8 tiany 15 år siden

Jeg var helt vild med filmen, jeg synes den er klart bedre end 1'eren. Jeg synes man fik et lidt større indblik i karakterne, noget som til tider virkede en smule overfladisk i 1'eren og filmen er teknisk flot.
Jeg var vild med "can't smile without you" og ja det var klart filmens sjoveste scene.
Desuden var det dejligt at få Doug Jones' egen stemme på Ape og Johann Krauss (James Dodd) karakteren var en fornøjelig tilføjelse.

5/6
Valar morghulis
Gravatar

#9 filmkorn.dk 15 år siden

#8 Mærkeligt. jeg har det lige modsat. Jeg synes humoren talte til laveste fællesnævner og karaktererne blev reduceret til 2-dimensionale fjolser.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#10 Lethal Injection 15 år siden

Er Danny Elfmans musik god? Det blev ikke rigitg nævnt i anmeldelsen...
Anyway så glæder jeg mig rigtig meget til at se Hellboy2:)
Perhaps an attic shall I seek!

Skriv ny kommentar: