“The Hills Have Eyes” tynges hovedsagelig ned af sin ærefrygt overfor genrens regler, men når det er sagt er det samtidig også en veludført omgang splat, der heldigvis rager op over rækken af middelmådige og pinlige undskyldninger for horrorfilm, som har gæstet biograferne de sidste mange år.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-hj 18 år siden

@8 jilted face

ja!!!! jeg var da også ved at hoppe ned og slå på lærredet, kæft det var da så dumt at det var til at græde over :S
Gravatar

#12 Martindan 18 år siden

sejt.. ville gerne se hj hoppe ned og tæve løs på lærredet i ren frustation over en film....
for cryin' out loud......
Gravatar

#13 Riqon 18 år siden

Kan nogen forklare mig, hvad "genrens regler" er???
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#14 duuk74 17 år siden

Pyha en kedelig omgang. Alt er set før. Wrong Turn, Cabin Fever, Motorsavs Massakren, House of Wax og listen fortsætter.
Eneste der trække lidt opad er at volden er så grov/udpenslet.

5/10 Herfra
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#15 duuk74 17 år siden

Indtil videre er det Wolf Creek der er min favorit af hele den stak "redneck-psycho-kannibal-film"
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#16 filmz-Angel Eyes 17 år siden

#14-15: Ja, Wolf Creek er helt sikkert en bedre film end alle de ovennævnte, men synes nu Hills Have Eyes er helt hæderlig som splatter (og ikke som uhyggelig gyser).
Og så synes jeg faktisk, at de titler du nævner (med undtagelse af den latterlige Cabin Fever) hver især hæver sig over det tynde øl som ellers er kendetegnet for det sidste årtis teenage-horror. De har alle en udpenslet brutalitet og kompromisløshed, der får dem til at bide fra sig og gøre én usikker i sædet. Men der er selvfølgelig langt der fra, og til rigtig skræmmende og grumme film a la Wolf Creek, der er fysisk ubehagelig.
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#17 duuk74 17 år siden

#16 Jo jo, den var skam heller ikke så ringe igen. Som gammel horror-freak skal jeg ikke klage :) Det er jo bedre end ingenting.
Savner bare lidt fornyelse og måske lidt mere "edge", end bare udpenslet vold. Det bider ikke så meget mere.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#18 jessup 17 år siden

Så en af Ajas tidligere film idag - Haute Tension - det er længe siden jeg har set en film der suttede så grusomt røv. Jeg måtte se starten igen for at se om det var mig der var tosset - en stinker.
This is just until June
Gravatar

#19 duuk74 17 år siden

#18 Da jeg så traileren til Haute Tension, tænkte jeg "wauw" bla. p.g.a. af den fede underlægningsmusik der blev brugt (+jeg havde læst en del om den). Men jeg blev også skuffet over selve filmen. Vidste faktisk ikke det var samme instruktør som Hills.
100.000 lemmings can't be wrong

Skriv ny kommentar: