“The Hills Have Eyes” tynges hovedsagelig ned af sin ærefrygt overfor genrens regler, men når det er sagt er det samtidig også en veludført omgang splat, der heldigvis rager op over rækken af middelmådige og pinlige undskyldninger for horrorfilm, som har gæstet biograferne de sidste mange år.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 x marks the spot 18 år siden

**enkelte spoilere**

God film. Bedre end gennemsnittet af remakes, men har man set originalen, så er der ikke meget at kommer efter her. Filmen er stort 99% en kopi af originalen fra '77 - både med kameravinkler og dialog. Der er ingen store overraskelser andet end mere blod på lærredet.
Det er dog godt at se en film, hvor dyrene også har noget at sige. Det er helt klart hunden man hepper på, når den også får blod på tanden for hævn!
Grunden til at mutanterne er ude efter familien og andre alm. mennesker generelt, bliver afsløret i spøgelsesbyen, da "hjernen" bag det hele nævner noget lignende at "You did this to us!" (atombombe testsprængninger).
"Do, or do not. There is no try".
Gravatar

#2 Bates 18 år siden

God anmeldelse. Glæder mig meget til at komme ind og se den. Håber at det kan blive en gang i denne weekend.
Gravatar

#3 filmz-Johannes 18 år siden

Må se denne film...
Gravatar

#4 filmz-Angel Eyes 18 år siden

#1: Jeg er godt klar over at mutanternes 'ondskab' i filmen forklares med,
at de bebrejder hele omverden - og dermed alle mennesker - for atomprøvesprængningerne, der har bestrålet dem. Men at de derved bliver sadister, kannibaler og Ondskaben selv med stort O, er næppe nogen 'troværdig' eskalering af de traumatiske begivenheder.
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#5 jessup 18 år siden

# 1 jeg synes der er få afgørende forskellen mellem originalen og den nye version der efter min mening retfærdiggøre en genindspilning. I den nye bliver der f.eks. lagt mere vægt på det virkningen af strålingen som nævnt - de analogiske muligheder ved denne nye vægtning er mange. Dog kunne jeg bedre lide originalen fordi den lader lidt mere tvivl om udfaldet.
This is just until June
Gravatar

#6 filmz-playstation 18 år siden

Jessup, du kan ikke håndtere sandheden. Du ser jo Jærven overalt.
Gravatar

#7 filmz-Alek 18 år siden

Filmen greb mig virkelig, og i forhold til alle andre gysere der senest er kommet ud, toner denne sig meget højt op i forhold til de andre.
Fotograferen er helt sublim, skuespillet halter heldigvis ikke, personerne ligner ganske almindelige mennesker, hvilket gør hele historien meget mere skræmmende end som så.

Spændingen er til stede igennem hele filmen, og den bliver godt bygget op, alt imens de ubehagelige scener stødt vokser.

Selvom logikken i, at de muterede mennesker, dræber alle mennesker der kommer forbi deres vej, kan rokkes en smule ved.

Jeg mener dog, at walkietalkien, hvor en uhyggelig og dyster stemme, hele tiden beodrer dem til at dræbe alle menneskerne, blot viser at de er hjernevaskede, og samtidig er en politisk kommentar.


Alt andet i filmen er dog så mesterligt og så ulækkert udført, at alle de små fejl bliver tilgivet.
Det er lang tid siden jeg sidst har set sådan en veludført genrefilm, som The hills have eyes, og hvis blot kom flere af denne slags, ville filmmarkedet stige stødt i kvalitet.

5/6
Gravatar

#8 filmz-jilted ace 18 år siden

FED film!!.. Kan kun anbefales herfra.. Masser af god suspense, og KLAMME splatterscener - hvad mere kan man ønske sig ;)

Der er dog et par scener der irriterede mig som feks.
Da ham drengen et stykke inde i filmen følger efter den Freak der har snuppet hans mor, og nu sidder og gnaver i hende... Hvorfor i alverden flygter han og skyder til alle sider, da freaken pludselig rejser sig op og går over mod ham, hvorfor ikke bare give ham et par skud i panden!!??.. Så havde de heller ikke behøvet at springe deres campingvogn i luften!!... men okay så var vi jo gået glip af en eksplosion, hehe
Gravatar

#9 jessup 18 år siden

#4 i originalen er der en scene, hvor tankpasseren som er lederkaníbalens fader,fortæller om at drengen altid har været en psykopat - en lidt mere gængs psyko forklaring. I genindspilningen er der lagt vægt på at det er et overgreb som vores "stakkels kannibaler" er blevet udsat for med prøvesprængningerne - altså lidt mere samfund end opvækst.

#6 jeg er en mester i sanhedshåndteringer:) - fuck Jærven
This is just until June
Gravatar

#10 Martindan 18 år siden

hvad er der med jer to og Jærven.....??
for cryin' out loud......

Skriv ny kommentar: