Med det sagt har “The Hitcher” trods alt stadig sine ganske udmærkede øjeblikke, som primært tilfalder filmens egentlige hovedperson. Sean Bean er uknækkelig og viser sig som en fremragende karakterskuespiller, filmens forholdsvist svage manuskript til trods. Han er grusomheden selv og får da også nakkehårene til at stritte, selv om filmen som helhed altså ikke formår at øve samme indflydelse. Og det er vel i og for sig præstationer som denne kombineret med de underholdende men ligegyldige actionscener, der får hele menuen til at glide ned, selv om det er en ret, der er glemt hurtigt bagefter.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 icetea 16 år siden

Det er en udemærket film :) til en kedelig aften.
Gravatar

#2 filmz-Aras 16 år siden

Jeg synes også godt om den. Jeg har aldrig set den originale "The Hitcher", men denne nye version er ret god, hvis man har brug for et gys. Det eneste minus ved filmen var, at den på mange tidspunkter blev for forudsigelig:

Da hovedpersonerne bliver overhalet af en familiebil med børn på bagsædet der leger med en stor, grøn frø-bamse, kan man regne ud, at Sean Bean vil dukke frem. Da hovedpersonerne så prøver at råbe familien op, og kører op på siden af dem, ved man det går galt - at de kører i grøften. Da bilen blot fortsætter, ved man også, at Bean dræber hele familien og stopper bilen længere fremme.


Men filmen er værd at se, og stilen holder (jeg synes spillestilen mindede om Wolfcreek - ikke negativt ment, men posistivt - på den måde selve opbygningen af uhyggen sker. Så hvis man er til landevejs-gys, så ta' og se den! ;-)
Frodo: "What news of the outside world? Tell me everything".
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
Gravatar

#3 BN 16 år siden

#2 - Aras:

Nøjagtig samme scene er med i originalen, og
dér er det overhovedet ikke hverken filmens eller instruktørens mening, at man skal blive overrasket over at blafferen har myrdet familien. Hvis scenen er lavet på samme måde som i orginalen, så ved vores helt/heltinde godt hvad der er sket eller kan være sket. Han kan bare ikke lade være med at se efter, og det kunne jo også være, der var overlevende, ikk'? ... Scenens funktion i den originale film er ikke OVERRASKELSE (for man ved at de er døde), men følelsen af ubehag ved at blive trukket ind i et blodigt mareridt.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#4 rauhe 16 år siden

Nu har jeg ikke set ny-inspilningen, men kan egentligt ikke se nogen grund til at der skulle laves en ny udgave.
Den gamle version er stadig god, og det eneste der ikke rigtig passer til tiden idag er en 80'er frisure hist of her.
Gravatar

#5 Morpheus 16 år siden

Har selv set den originale udgave med Rutger Hauer. Den er kanon god, så der er jo egentlig ingen grund til denne ny-indspilning. Men sådan er Hollywood jo. Med det sagt, glæder jeg mig stadig til at se den nye.
Gravatar

#6 HonoDelLoce 16 år siden

#5

Uh, hvor er det en dejlig holdning, du der har dig :) Dejligt at se at nogen godt kan se frem til at se en film, selvom de ikke forstår grundlaget for at lave den :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#7 filmz-Aras 16 år siden

#3 bn
Jeg tror netop den scene er bedre i originalen. Jeg synes bare hele den scene var for oplagt, og da f.eks.
hovedpersonerne kører op på siden af familiebilen for at advarer familien, og man ved at hovedpersonerne er ukoncentrerede, så dukker der selvfølgelig en lastbil op i den modsatte side af vejen. Så er det meningen man skal panikke og tænke "åh nej", men man ved at de ikke braser sammen men kører galt i grøften..
Frodo: "What news of the outside world? Tell me everything".
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
Gravatar

#8 BN 16 år siden

#7 - Aras:

Hehe, det samme som du dér beskriver i spoiler-rammen, sker i originalen. Men
her man når ikke at tænke: "Åh, nej, en lastbil!" og heller at overveje følgerne for hovedpersonen, for lastbilen er der bare lige pludselig og snitter hans bil. ... Dette har naturligvis en overraskelses-effekt, men ellers går det jo ligeså meget ud på at understrege, at morderen er umulig at standse, bl.a. grundet omstændighederne.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#9 filmz-Aras 16 år siden

Jeg tror, jeg vil se originalen efter at have set den nye udgave :-)
Frodo: "What news of the outside world? Tell me everything".
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
Gravatar

#10 filmz-Aras 16 år siden

Jeg så originalen i går - den var (mindst) ligeså god som den nye!

Jeg synes den nye film følger den originale temmelig meget, så det er lidt mærkeligt, at de har lavet en ny udgave af "The Hitcher". Den eneste store forandring er, at hovedpersonen i den gamle er "drengen", mens der er to hovedpersoner i den nye: "drengen" og "pigen".

Begge film er værd at se, men det er nok af se den ene af dem ;-)
Frodo: "What news of the outside world? Tell me everything".
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".

Skriv ny kommentar: