“Hjertets hvisken” besidder også det velkendte og helt uimodståelige Miyazaki-touch, og filmen er visuelt ganske enkelt en nydelse. Synene er for det meste lidt mere neddæmpede, end hvad vi forventer fra en japansk tegnefilm – hvilket da også harmonerer perfekt med hele tonen – men pastelfarverne er indtagende, og allerede synet af bilerne, der med små klassiske tegnefilmsryk glider hen over vejen, bragte smilet frem på undertegnedes læber.

Det er fuldt forståeligt, at filmens instruktør, Yoshifumi Kondô, var tiltænkt rollen som den naturlige arvtager for Miyazaki, men beklageligvis døde han tragisk i en forholdsvis ung alder, og “Hjertets hvisken” blev derfor hans eneste spillefilm. At han ikke fik chancen for at lave flere er en skam, men hvis man kun skal efterlade sig én film, så er “Hjertets hvisken” ikke desto mindre en dejlig svanesang.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 The Vossen 10 år siden

Lidt offtopic:

Men Benway, er du besat til at anmelde "To The Wonder" her den 3. Juli?

Ellers fedt at se du er tilbage. Nu er jeg normalt ikke til japanske tegnefilm, men god anmeldelse som altid.
Gravatar

#2 Neranders 10 år siden

Skøn anmeldelse af en skøn film! Hvor er det bare dejligt Studio Ghibli er begyndt at komme mere og mere til Danmark.
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#3 Benway 10 år siden

Tak for det. :)

The Vossen (1) skrev:
Benway, er du besat til at anmelde "To The Wonder" her den 3. Juli?


Nej, den er der en anden anmelder, der er på.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#4 The Vossen 10 år siden

Nå, okay.
Gravatar

#5 MMB 10 år siden

Benway (3) skrev:
Tak for det. :)

Nej, den er der en anden anmelder, der er på.


Hvem?
Gravatar

#6 Benway 10 år siden

Foeller (5) skrev:
Benway (3) skrev:
Tak for det. :)

Nej, den er der en anden anmelder, der er på.


Hvem?


Det må du finde ud af til den tid. :)

(Desuden er det ikke ualmindeligt, at der bliver byttet rundt på filmene i løbet af måneden, så det kan godt ende med at blive en helt anden)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#7 Benway 10 år siden

En spøjs krølle på historien: Vedkommende har lige skrevet og generøst tilbudt mig at overtage den, så det bliver alligevel undertegnede, der kommer til at anmelde "To the Wonder". :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#8 MMB 10 år siden

Benway (7) skrev:
En spøjs krølle på historien: Vedkommende har lige skrevet og generøst tilbudt mig at overtage den, så det bliver alligevel undertegnede, der kommer til at anmelde "To the Wonder". :)


Det var da pænt af Tarantrier. :)
Anyway, jeg har set filmen for længe siden efterhånden, men glæder mig da til dit syn på den. :)
Gravatar

#9 BN 10 år siden

Foeller (8) skrev:
Anyway, jeg har set filmen for længe siden efterhånden


Også jeg. Jeg kunne godt lide den.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: