“Hostel” er et direkte gudsjammerligt men ikke desto mindre meget tydeligt forsøg på at skabe en kultklassiker ala “Motorsavsmassakren” og “Evil Dead”. Det skinner igennem i et stykke film, der understreger, at det ikke altid er nok at kende de rigtige mennesker og så i øvrigt have viljen, for at lave en vellykket film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 MakeItMonkey 18 år siden

meget underholdende film 6,7/10 her fra
Gravatar

#22 filmz-B|aze 18 år siden

6,7/10?? hvad var der gjorde at den ikke fik 6,8? var rulleteksterne for hurtige eller var der lidt cola foran din stol? :)
"Too wierd to live, and too rare to die"
Pas på! Jeg har sort telt i camping!
Gravatar

#23 filmz-michael_l 18 år siden

#5: Enig!
Jeg forstår godt, at folk er lidt skuffede, da filmen jo har været udråbt til det helt store flere steder. Jeg havde også store forventninger et par måneder siden, men satte dem betydeligt ned, da jeg læste de danske anmeldelser omkring premieren...

Jeg blev ganske godt underholdt af filmen - måske var den lidt langsom før der for alvor skete noget - men det generede mig ikke, da det virkede som om man skulle føle, at der var noget galt, og at det stod mere og mere klart som filmen skred frem.

Jeg kunne godt lide, at filmen på ingen måde er selvhøjtidelig og vil udgive sig for mere, end den er. Synes faktisk at det var ret sjovt med de villige piger og alle de perfekt siddende bryster. Ja, fra patter til splatter er nok meget rammende...:-)

Derfor vil jeg anbefale at man som udgangspunkt kun går ind og ser denne film for at blive underholdt og ikke forventer en masse dybe lag, for det er der altså ikke i denne film!



Gravatar

#24 wiseguy 17 år siden

St.Bededag var der dømt drengerøvsdag hos undertegnede. Jeg havde samlet mine 3 ”små” fætre på henholdsvis 16, 21 og 23 år. Konen og børnene blev smidt på porten for en stund, så vi rigtig kunne fyre op for anlægget, når vi skulle se Hostel.

Har svært ved at relatere mig til filmens mega dårlige anmeldelser. Hostel er sku’ da en fin lille gyser.
Det kan da godt være at filmens indledning er ”pubertær” med dens ”perfide drengerøvehumor og afklædte skønjomfruer”. Men det overlevede vi skam helt fint, specielt islændingen er drøn underholdende og den dag jeg bliver træt af at se på bare bryster, så kan I trække mig med ud bagved og aflive mig ;)

Hostel er ikke så ulækker, som jeg havde forestillet mig, eller som dens rygte lader vide. Tortur scenerne er ikke for svage sjæle, men det er på ingen måde en grænsebrydende film. Filmen indeholder klart foruroligende scener, men den er ikke halvt så ulækker som ”Irriversible” (det er til dato stadig den klammeste film jeg har set). Selvom vi så den unratede R1 version virkede filmen flere steder ”klippet” – så lur mig om de ikke har endnu en version oppe i ærmet i Dollargudens tegn!!

Det jeg godt kan lide ved Hostel, er at det er en intelligent gyser/splatterfilm. Bortset fra drengebanden synes jeg, at den er rimelig troværdig. Man sidder ikke som i så mange andre teenagegysere og irriterer sig over, at hovedpersonerne opfører sig så irrationelt at de nærmest har fortjent at dø!!!

Hostel levede ikke op til mine forventninger om at være en af de mest foruroligende film i mands minde, men den er klart underholdende.

4/6
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#25 filmz-jonasgr 17 år siden

Og så fandt jeg lige nogle der ikke kan lide Eli Roth
http://www.dr.dk/P2/Filmland/Anmeldelser/2006/0428...
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#26 filmz-jonasgr 17 år siden

Er det den nye Uwe Boll ?
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#27 filmz-Crystalstar1200 17 år siden

# 25 Jeg mener da også at hans film er ret syge !
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#28 duuk74 17 år siden

Skulle lige til at sige at jeg stort set er enig med Per Juul Karlsen i hans anmeldelser, da jeg så han giver Brothers Grimm 6/6.
Men ok, at han sabler Doom og Hostel er jeg enig i.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#29 filmz-jonasgr 17 år siden

Jeg plejer for det meste, at være meget enig med ham og anmelderne hos Filmland. Der er dog nogle gange hvor jeg ikke helt kan følge dem, eller hvor jeg ville give en pil mere eller mindre.

Men generelt synes jeg de plejer at ramme plet.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#30 Spanner 17 år siden

At give Hostel nul stjerner synes jeg er lige at stramme den lidt. Det er ikke nogen god film, men der er masser, der falder langt under den og som sådan kan man ikke give den ingenting
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem

Skriv ny kommentar: