“Hostel” er et direkte gudsjammerligt men ikke desto mindre meget tydeligt forsøg på at skabe en kultklassiker ala “Motorsavsmassakren” og “Evil Dead”. Det skinner igennem i et stykke film, der understreger, at det ikke altid er nok at kende de rigtige mennesker og så i øvrigt have viljen, for at lave en vellykket film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 squee 18 år siden

Hm... måske burde jeg bare lade mine billetter forblive reserveret og ikke afhente dem...
www.myspace.com/maskine
Gravatar

#2 zamm- 18 år siden

Ej mand, troede det var den næste gode gyserfilm! ;(
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#3 maniac 18 år siden

Eli Roth henter særligt billige point på en perfid drengerøvehumor og afklædte skønjomfruer i hobetal

Allerede der, havde filmen fået 6 stjerner af Niels Frid :)
Gravatar

#4 wiseguy 18 år siden

Jeg skal bare se denne film uanset hvor få stjerner, der bliver kastet efter den. Det er een af de film jeg har glædet mig mest til at se her i foråret, så den skal ha' en chance.
Harry fra AICN er vild med den, det er foreløbigt godt nok til mig (jeg ved godt at han er sjuk til Roth).
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#5 Hal60 18 år siden

Hvis man kan se bort fra filmens tynde historie, det haltende skuespil og langsomme tempo, og blot fokuserer sig omkring de "rare" voldsscener, skal man nok more sig lidt... Havde det nu ellers hyggeligt nok med Hostel, eftersom man havde slået hjernen fra; og det er noget filmen kræver at man gør.
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#6 filmz-TC 18 år siden

#4

Jeg er helt enig - det er også en af de film jeg har glædet mig til, så den skal ses!!!
Gravatar

#7 filmz-Angel Eyes 18 år siden

Overskriften kunne være: Fra patter til splatter ;)
Det opsummerer i hvert fald handlingen meget godt, men når det er sagt, synes jeg Roth orkestrerer uhyggeligt effektive tortur-scener, der virkelig ikke er for sarte sjæle. Bare en skam at han venter mere end halvvejs med at komme igang; kunne godt have været foruden den første pubertære halvdel. Ikke noget splatter-mesterværk, men ubehagelig, kompromisløs og blodig når den når så langt...
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#8 pulse83 18 år siden

Fuldstændig enig med anmelderen. Den får heller ikke mere end 2/6 her, hvoraf den ene stjerne er for de dejlige kvinder og den anden er for de effektive torturscener. Historien, skuespillet og den ikke-eksisterende pointe får 0 stjerner.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#9 Smurf 18 år siden

Giver den 3/6 for underholdningsværdi var der nu alligevel noget af... ellers må jeg desværre give anmelder ret - den er alt for lang tid om at komme igang og afviklingen af "filmens fundamentale vare" virker undervægtigt for filmens samlede indtryk.
We can't stop here! This is bat country!
- Fear and Loathing in Las Vegas
Gravatar

#10 duuk74 18 år siden

5/10 Herfra.
Enig i at den er noget drengerøvs agtig - Det passer bare ikke godt til den.
I øvrigt irriterede de Slovakiske piger mig helt vildt. Det er jo overhovedet ikke troværdig med den slags karakterer i filmen.
Roth kunne godt ha puttet lidt mere kød, og koncentreret filmen lidt mere omkring
flugtscenen

Det er her filmen begynder at blive spændende.
Ellers ærgeligt, der var basis for et gedint gys her. Præmisserne er der.

Se hellere Oldboy i stedet for. Fantastisk film.
100.000 lemmings can't be wrong

Skriv ny kommentar: