“Hustle & Flow” er ikke nogen synderlig original film. Fortællingen om manden, der forsøger at undslippe sine sociale rødder, lægge fortiden bag sig og sigte efter en mere succesrig og positiv fremtid, er vel en af de mest udbredte fortællinger overhovedet – også indenfor rapverdenen, med film som Curtis Hanson og Eminems glimrende “8 Mile” og Jim Sheridans nye “Get Rich or Die Tryin’” med 50 Cent. Men takket være rigtig godt skuespil, solid instruktion og et velstøbt manuskript, er “Hustle & Flow” blevet til et fornøjeligt og fint lille filmisk opus.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-michaell 18 år siden

Meget enig med anmelderen, filmen er ikke synderlig original, men Terrence Howard er rigtig god i hovedrollen...
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#2 pulse83 18 år siden

Jeg syntes den er totalt intetsigende og tom. Ligesom alle de andre hip-hop film, inkl. 8 mile. Skuespillet er dog væsentlige klasser over de andre film. Terrence Howard er altid god, men specielt Taryn Manning overrasker. 2½/6
Excuse me, Flo!
Gravatar

#3 filmz-grev_michal 18 år siden

Enig i meget af anmeldelsen, synes dog at den er for middelmådig til 4 stjerner.

Terrence gør det godt i filmen, forfriskende at se en skuespiller der kan sit kram istedet for diletanter/amatører som eminem etc.

Men sætter man terrence til side og kigger på filmen som helhed følte jeg mig sjældent underholdt. Filmen var forudsigelig og man følte ikke rigtig nogen sympati med karakterene.

Kan kun give 2½ herfra og det er primært på baggrund af terrence præstation.

Skriv ny kommentar: