Fortællingen om en mand, der må genopfinde sig selv og sine værdier gennem et opgør med fortiden, er fortalt adskillige gange før, og derfor kunne man have håbet, at der var lidt nyt under solen her. “Hvid nat” er et ganske hæderligt drama, med gode præstationer hele vejen rundt, og opbyggeligt er da det ganske vist også, men til mere end en pæn, lille rids i overfladen bliver det desværre aldrig.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Kragmose 16 år siden

Skal se den udelukkende pga. Lars Brygmann. Han er en af mine yndlingsskuespillere, og det lyder som om han gør det godt i den her. :)
Gravatar

#2 filmkorn.dk 16 år siden

Ganske enkelt fremragende. Rørende og livsbekræftende.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#3 filmkorn.dk 16 år siden

Hvem spiller hende pigen han møder på diskoteket to gange. Hun er satme lækker.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#4 king b 16 år siden

#2 What????? Denne film er enormt, ja, overraskende stivbenet og klodset. Nå, smag og (u)behag.

2/6
Gravatar

#5 filmkorn.dk 16 år siden

#4 På hvilken måde klodset og stivbenet?
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#6 king b 16 år siden

#5 Klodset og stivbenet især i instruktionen. Spillerne var med få, små undtagelser enormt gumpetunge, stereotype og hjælpeløst personinstrueret, og scenerne var underligt kejtet forløst og koreograferet. Det hele var meget mekanisk afliret, og lige fra de kedsommelige, tv-agtige billedbeskæringer til de stive replikker var det ærlig talt noget af en ørkenvandring. Der var desværre blot få scener, der rørte mig eller føltes filmiske, om man så må sige. Jeg havde altså forventet mig en hel del mere efter den nogenlunde Mørke. Ja, selv den ferske musik var jeg skuffet over, selv om jeg ellers har respekt for kapaciteterne Nikolaj Nørlund og Jens Unmack. De dér diskoteksscener var nærmest pinlige med Unmacks sange stavrende henover.
Gravatar

#7 filmkorn.dk 16 år siden

#5 Vildt nok. Jeg kunne ikke være mere uenig. Hvad synes du så om Arven?
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#8 king b 16 år siden

Arven er glimrende. Ikke det mesterværk, den er blevet gjort til, men en meget udmærket film. Jeg synes ikke Per Fly er nogen stor billedskaber, men historien i den film er så stærk, at det er svært ikke at blive revet med. Hvorfor tænker du lige på Arven? Pga. overklassekritikken, der er indbygget i begge film? På det punkt synes jeg i hvert fald, at Arven - gudskelov - er væsentlig mere nuanceret end Hvid nat. Hvad synes du om Arven?
Gravatar

#9 Martindan 16 år siden

Kan kun rose soundtracket af Unmack Nørlund - gotta love it.
for cryin' out loud......
Gravatar

#10 Nicki52 14 år siden

LOVE THAT MOVIE! Den er spændende og god, Ulrich minder desværre for meget om mig.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"

Skriv ny kommentar: