“Hvis jeg var dig” er en letfordøjelig drengerøvskomedie, og når den indimellem er sjov, så er den da også rigtig sjov. Men selv ikke det fornemme cast eller talentfulde filmhold formår at tvinge filmen op samme niveau som andre film af samme slags. Ærlig talt synes hele kropsbytte-plottet at være et efterhånden temmelig slidt koncept. Den faste formel brydes aldrig, og hverken Bateman eller Reynolds får nok spillerum at boltre sig i.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Lehrmann 12 år siden

Whaaaaat? (sagt med Johan-stemme)
Jeg elsker Sci-fi og har film som Star Wars (ep. 4,5,6), Alien, Blade Runner, Terminator 2, Close Encounters..., The Thing og E.T. på listen over mine absolutte yndlingsfilm.


Ej, hvor hyggeligt. Det har jeg også og var ikke ude på at støde nogen, men prøvede bare at nå frem til den konklusion, at mange anmeldere (desværre) og de dertilhørende anmeldelser ofte er præget af kønnet på afsenderen.

Læs f.eks. en anmeldelse af den inkompetente Katrine Yde fra Information, som sikkert har læst dansk på universitetet og por eso er nødt til at indblande freudianske tanker lige meget, hvilken film der vurderes. Det er der jo ikke mange nuancer i!!!

Gravatar

#12 Kruse 12 år siden

Men du må meget gerne skrive linket på en videnskablig undersøgelse der understøtter din påstand med "specielle koder" i Sci-Fi, som kvinder åbenbart ikke skulle være helt så modtagelige overfor.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#13 The Insider 12 år siden

#11, Læs f.eks. en anmeldelse af den inkompetente Katrine Yde fra Information, som sikkert har læst dansk på universitetet og por eso er nødt til at indblande freudianske tanker lige meget, hvilken film der vurderes. Det er der jo ikke mange nuancer i!!!

Det har da ikke en døjt at gøre med hendes køn!! Nu kender jeg personligt ikke til Ydes anmeldelser eller skrivestil, men der er da et væld af mandlige anmeldere, der anmelder sådan, som du beskriver - det har da bare at gøre med den enkelte anmelders tilgang, ikke anmelderens fysiologi.
War. War never changes.
Gravatar

#14 Lehrmann 12 år siden

Alle mod Larry Flynt 2 - you win

Skriv ny kommentar: