“Hvis jeg var dig” er en letfordøjelig drengerøvskomedie, og når den indimellem er sjov, så er den da også rigtig sjov. Men selv ikke det fornemme cast eller talentfulde filmhold formår at tvinge filmen op samme niveau som andre film af samme slags. Ærlig talt synes hele kropsbytte-plottet at være et efterhånden temmelig slidt koncept. Den faste formel brydes aldrig, og hverken Bateman eller Reynolds får nok spillerum at boltre sig i.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 quack 12 år siden

En kvinde der anmelder en drengerøvskomedie ..hmmm.

Jeg kan give ret i at kropsbytte-plottet er lidt slidt og derfor blev jeg også positivt overrasket da jeg så filmen.

Lige fra starten af filmen og langt hen i filmen grinede jeg sgu meget.
Gravatar

#2 Kruse 12 år siden

Allerede ved første indlæg kom den på banen.....

Jeg havde regnet med at den først kom efter 2-3 indlæg, men der tog jeg fejl.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#3 Lehrmann 12 år siden

Kvinder burde for det meste ikke anmelde science fiction (http://ibyen.dk/film/anmeldelser/ECE1304238/bowie-soens-nye-film-er-en-rodebunke-af-nonsens/) og ej heller den lind strøm af drengerøvskomedier, hvor segmentet er fastlagt.

Det kan virke deskriminerende, men omvendt så kommer der sgu' sjældent noget godt ud af, at sætte en pessimistisk mandlig anmelder til at bedømme den seneste Julia Roberts eller musical
Gravatar

#4 Bruce 12 år siden

Lehrmann (3) skrev:
Det kan virke deskriminerende, men omvendt så kommer der sgu' sjældent noget godt ud af, at sætte en pessimistisk mandlig anmelder til at bedømme den seneste Julia Roberts eller musical


Definer godt? At film indenfor et givent segment altid anmeldes af en fan af selvsamme slags film? Man må formode, at anmeldere besidder en diversitet indenfor filmkig, en alsidighed, som giver sig udtryk i, at man bedømmer udfra filmkvaliteter og ikke en given genre præference. Ellers kan man jo blot give alle film 5 og 6 stjerner, hvis man ikke vil træde nogle over tæerne.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#5 The Insider 12 år siden

Amen.
War. War never changes.
Gravatar

#6 Lehrmann 12 år siden

Jo, men der er bestemte koder og mønstre som de forskellige køn ikke er lige gode til at tolke.

Selvfølgelig er en anmeldelse præget af subjektive holdninger og genrerspecifikationer kan ad den grund ikke forstås objektivt. Der er klare tendenser, som peger på, at f.eks. kvinder ikke forstår de koder, som i science fiction kan fascinere det mandlige køn, men det skal da ikke holde signaturen af denne anmeldelse fra at vurdere en film (for mænd).



Gravatar

#7 Slettet Bruger [2282671482] 12 år siden

Lehrmann (6) skrev:
Der er klare tendenser, som peger på, at f.eks. kvinder ikke forstår de koder, som i science fiction kan fascinere det mandlige køn..

Det er muligvis det dummeste jeg har læst på internettet i månedsvis og det er sgu lidt af en præstation.
Gravatar

#8 wimmie 12 år siden

Lehrmann (6) skrev:
Jo, men der er bestemte koder og mønstre som de forskellige køn ikke er lige gode til at tolke.

Selvfølgelig er en anmeldelse præget af subjektive holdninger og genrerspecifikationer kan ad den grund ikke forstås objektivt. Der er klare tendenser, som peger på, at f.eks. kvinder ikke forstår de koder, som i science fiction kan fascinere det mandlige køn.


Whaaaaat? (sagt med Johan-stemme)
Jeg elsker Sci-fi og har film som Star Wars (ep. 4,5,6), Alien, Blade Runner, Terminator 2, Close Encounters..., The Thing og E.T. på listen over mine absolutte yndlingsfilm.

Og syntes i øvrigt både rigtig godt om Moon og The Source Code :)

...Jeg er bestemt ikke den eneste pige i min omgangskreds der elsker science fiction, så nej, jeg er ikke et enkeltstående tilfælde :P
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#9 NightHawk 12 år siden

Lehrmann (6) skrev:
Jo, men der er bestemte koder og mønstre som de forskellige køn ikke er lige gode til at tolke.

Selvfølgelig er en anmeldelse præget af subjektive holdninger og genrerspecifikationer kan ad den grund ikke forstås objektivt. Der er klare tendenser, som peger på, at f.eks. kvinder ikke forstår de koder, som i science fiction kan fascinere det mandlige køn, men det skal da ikke holde signaturen af denne anmeldelse fra at vurdere en film (for mænd).


Ud over at jeg deler Wimmies undren og derudover er fuldstændig enig med Utyske i, at din kommentar er, for nu at sige det mildt, pænt tåbelig at høre på, så kunne du måske bare for god ordens skyld lige forklare mere specifikt, hvad de koder du omtaler i både sci-fi genren og ang. drengerøvskomedier går ud på, som kvinder i følge dig ikke forstår ?
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#10 El vez 12 år siden

wimmie (8) skrev:
Whaaaaat? (sagt med Johan-stemme)
Jeg elsker Sci-fi og har film som Star Wars (ep. 4,5,6), Alien, Blade Runner, Terminator 2, Close Encounters..., The Thing og E.T. på listen over mine absolutte yndlingsfilm.


Ja ja men så er du jo ikke pige ;)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: