“Hvordan vi slipper af med de andre” er en satirisk komedie, der tager temperaturen på den verserende politiske debat i Danmark. Desværre præges filmen af en træg hovedhandling og svingende skuespilpræstationer, der kun glimtvis giver albuerum til de underholdende momenter og væsentlige pointer, der trods alt er. De tekniske aspekter er tilsvarende ikke voldsomt imponerende. En jævn men kalorielet udgivelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-sjqlund 16 år siden

Har selv lige set filmen for ca. 30 minutter siden. Må sige at det er lang tid siden jeg er blevet så skuffet over en dansk film.

Det eneste jeg forventede var faktisk bare en sjov film der kunne underholde mig i 1½ time.
Istedet får jeg en film, der virker utroligt rodet og det er umuligt at finde ud af hvor den vil hen. Der er nogle få morsomme øjeblikke, men det er slet ikke nok.
Synes filmen bliver båret af en udmærket Søren Pilmark, som gør det godt, men det ændrer ikke på at filmen er elendig.
Gravatar

#2 filmz-Mou1985 16 år siden

Jeg kan kun give dig ret...det er da nok en af de mest kedelige og intetsigende film jeg længe har set...
Gravatar

#3 filmz-calledrengen 16 år siden

Det er da noget af det ringeste jeg længe har set. Allerede da manuskriftet blev skrevet, forstår jeg slet ikke det kunne blive godkendt. SIkke en omgang fucking pis!
Skod handling, dårligt skuespil, elendig underholdning.
En film jeg desværre så helt færdig, men kun for at se HVOR SKOD den egentlig var. Men det fortryder jeg osse nu...
Calle
Gravatar

#4 erikjust 16 år siden

Kan godt være jeg er den eneste der synes det her, men jeg er af den mening af danske film, efterhånden kun går i en retning og det er ned af bakke.

Det er jo lige før man fanger sig selv i og side og savne diverse Morten Korch film, jo gu var de ringe men i det mindste var de da værd og se.

helt ærligt danmark det her kan i sku godt gøre bedre.
Gravatar

#5 lagoni 16 år siden

Ærgeligt den får så hård en medfart, den lyder ellers rigtig interessant. Men kan desværre godt forestille mig at bl.a. Fauli ikke ligefrem hjælper.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#6 filmz-henne 16 år siden

#5: Tror ikke vi kan give Fauli skylden alene, for manuskriptet holder bare slet ikke.
I mine øjne er det bare en stor gang moraliserende bullshit, hvor nogen forsøger at servere det i en ironisk indpakning.
Fint koncept, men for at være sikker på at alle fatter ironien og ser hvor onde mennesker er når de tænker i penge, så får den alt for meget og bliver dybt urealistisk og plat.

Skriv ny kommentar: