Det er en meget imponerende dvd-boks Zentropa og Electric Parc her har produceret, og alt fra den digitale afpudsning af filmene til det omfattende og interessante ekstramateriale emmer af kvalitet. Naturligvis er der tilfælde hvor informationer overlapper hinanden, men det betyder kun meget lidt på den fascinerende og ofte hylende morsomme rejse gennem de fire dvd’er, der gør ikke alene filmene mere tilgængelige, men også oplevelsen af dem større. Hvad mere kan man forlange af godt ekstramateriale? Selve indpakningen er designet i fuld overensstemmelse med den skæve og permanent nedslidte ikonografi fra “The Element of Crime”, “Epidemic” og “Europa”, mens der også er vedlagt en lille booklet skrevet af Peter Schepelern. Der er skam også kælet for detaljerne uden om skiverne – og sådan noget elsker vi.

Lars von Triers Europa-trilogi består hverken af de mest brugervenlige eller for den sags skyld spændende film nogensinde, men de er tindrende smukke, meget stemningsfulde og fuldstændig unikke i dansk films historie, hvorfor de bør studeres af alle seriøse filmentusiaster. Hører man til de mennesker, der klager over at alle danske film ligner hinanden, kan man starte lige her med denne boks, der har masser at byde på for såvel garvede Trier fans som forsigtige nybegyndere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 El vez 18 år siden

Meget lækker anmeldelse, Hasselguff - nu kan jeg da slet ikke vente med at modtage min trier boka ;)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#2 JannikAnd 18 år siden

Enig. Meget fornem anmeldelse. Modtage, El vez? Hvor har du bestilt? Cd on?
Gravatar

#3 El vez 18 år siden

yes!
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#4 chuck 18 år siden

Hatten af for Hasselguff. Jeg er helt enig i din vurdering af filmene. Regnede ikke med, at jeg ville købe boksen, men du tvinger jo nærmest én til det med de rosende ord om ekstramaterialet ;)
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)

Skriv ny kommentar: