Enkelte dele vidner dog også om instruktørens mangel på erfaring. En hashrygende bifigur burde være endt på klippegulvet, og sekvensen, hvor hele holdet poserer i camouflagetøj, som var de til en modeopvisning, må være den mest ufrivilligt komiske scene, jeg har set på denne side af “Luftens sidste mester”. Hvis man kan se gennem fingre med svaghederne, gemmer der sig dog en glimrende film i “I morgen da krigen brød ud”, som ikke alene sigter efter at underholde med bulder og brag, men også forsøger på at ramme tilskueren på det følelsesmæssige plan. I forhold til de indholdsløse actionfilm, vi senest har set, er det bestemt en meget velkommen ambition.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Nicaz 13 år siden

The film is set in an alternate 1980s in which the United States is invaded by the Soviet Union and its Latin American allies (specifically Cuba and Nicaragua). However, the onset of World War III is merely in the background and not fully elaborated. The story follows a group of American high school students who resist the occupation with guerrilla warfare, calling themselves Wolverines, after their high school mascot.


RED DAWN

total rip off
Gravatar

#2 Svagin 13 år siden

Tja, det er det jo nok - som så meget andet - men det er da i det mindste ikke en genindspilning. Denne er dog allerede optaget :)

Det er en fin film, men med voldsomt mange klichéer. Dialogen er næsten pinlig til tider - dette er dog ikke nødvendigvis skuespillernes skyld.

Historien er god, og man bliver revet med. Action sekvenserne fungerer godt i forhold til så mange andre film.

3/6
http://taxidriverfilm.blogspot.com/2011/04/100-gode-grunde-til-at-jeg-elsker-film.html
Gravatar

#3 dslacker 13 år siden

Nu har jeg set begge film og af de 2 foretrækker jeg klart den nye... Red Dawn er er pinligt ringe både teknisk, skuespilmæssigt og mht instruktion...
Have You Got The Will To Be Weird - IMDB Profil:
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440
Gravatar

#4 Nicaz 13 år siden

Ang. Dslacker kommentar ja det er nok rigtigt nok,men der er altså også lige 20 år forskel,min point er at historien er ens på rigtigt mange punkter at det næsten burde være en copyright sag.

Ang. Svagin inlæg: historien er for meget sød suppe og det tager for meget af filmen at man får lidt baggrund om personerne i filmen er godt men lidt for meget her.
Plus de lære at bruge en kinesisk angrebsrifle på par få timer,det er skyd og genlade våbenet ja det tag ingen tid bare lidt farligt hvis man ikke kender til skydevåben i første omgang,men at holde den ren og fjerne en klemmer eller sådan fuktionsfejl lærer man ikke lige i løbet af nul komma fem,ja det er Kina der angriber nok i plan med deres historisk tanker om et stor Kina (hele sydøst Asien).
Gravatar

#5 wimmie 13 år siden

Der er den forkældede rigmandsdatter, den rebelske lømmel, sportsidioten, den indadvendte nørd


Såeh... "The Breakfast Club" ? ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#6 BN 13 år siden

wimmie (5) skrev:
Såeh... "The Breakfast Club" ? ;)


haha
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#7 Nicki52 13 år siden

Nicaz (1) skrev:
total rip off

Den er baseret på en bog.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#8 The Insider 13 år siden

Er jeg den eneste, som var overbevist om, at Katie Holmes var med i filmen, efter at have set plakaten?
War. War never changes.
Gravatar

#9 Nicaz 13 år siden

Nicki52 (7) skrev:
Den er baseret på en bog.


ja og John Marsden der har skrevet den,har nok set Red Dawn i 1984 og fik en ide til en bog som han lave næsten en total kopi af.
Plus John Marsden som har skrevet bøgerne, starte først hans forfatterskab i 1987 altså 3 år efter Red Dawn var som film.
Gravatar

#10 Nicki52 13 år siden

Nicaz (9) skrev:
ja og John Marsden der har skrevet den,har nok set Red Dawn i 1984 og fik en ide til en bog som han lave næsten en total kopi af.
Plus John Marsden som har skrevet bøgerne, starte først hans forfatterskab i 1987 altså 3 år efter Red Dawn var som film.

Det er som I giver filmen skylden, når I burde give forfatteren.

Men jeg glæder mig til toeren.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"

Skriv ny kommentar: