“I, Robot” er en visuelt flot og tilpas spændende film, med imponerende effekter. Desværre medvirker de menneskelige karakterer til, at filmen aldrig bliver så god og involverende som den kunne have blevet, men der er alligevel tale om en generelt vellykket science-fiction-film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Hasselguff 19 år siden

#10

Der var ingen. Ikke så vidt jeg kunne se. Billedet var i enkelte indstillinger lidt uskarpt, men det er jeg næsten sikker på skyldes selve kameraoptagelserne og ikke projekteren. Der var ingen pixeleren eller andre artefakter af den type.
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#12 MuManden 19 år siden

Så nu fik jeg set den.
Den var klart federe end jeg havde forestillet mig.(jeg ville ikke læse denne anmeldelse, før jeg havde set filmen og blev måske derfor mere overresket over filmen, end jeg ellers ville have blevet)

Jeg er tilbøjelig til at give filmen 5/6
Men nu er jeg også MEGET til sci-fi film, og denne er en rigtig god en af slagsen. IMO
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#13 filmz-The-Real-1 19 år siden

Så den onsdag aften i Imperial!
Kanon film, omkring 4-5/6 i karakter og billede kvaliteten var kanon!!!
What happened last night?
Oh, gunfight, explosions, sharks, you know, the usual.
Gravatar

#14 filmz-Zikor4 19 år siden

Jeg syntes seriøst denne film er for fed, Will Smith levere en slående karakter som altid, og syntes filmens plot, twist osv. er geniale, for ikke at tale om de mange, rigtig mange, fede action sekvenser.

Rigtig flot CGI, bestemt en film som er pengene værd, 5/6 herfra.

Det eneste jeg kan klage lidt over er at der måske er lånt lidt fra The Matrix, mht. historien om robotten der begår et mord osv. Men ved ikke helt om de noveller eller hvad det nu er filmen er basseret på, "I, Robot", kom før legendariske Matrix.

Men argeligt nok kunne jeg ikke se den i det der DIGITAL halløj, da Rosengårdbio ikke lige har det, endnu. Håber da det kommer. Fed anmeldelse forresten!

En der kan forklare?
Gravatar

#15 Kalle Ferm 19 år siden

Novellerne er skrevet for over 50 år siden. Så de kom jo nok før Matrix. ;-)

Jeg var faktisk skuffet da jeg gik ud af biffen. Er ved at være træt af at ting ikke ligner rigtige ting. Det er så TYDELIGT at det meste er CGI. Overfladerne er ikke rigtigt belyst. :-( Det var også alt for tydeligt ifht nogle af actionsekvenserne.

Will Smith har for mange dumme one-liners og hans kvindelige modpart er ligeså kedelig som robotterne. Absolut ingen udstråling. Sad hele filmen og tænkte på at nu måtte hun da snart bekende kulør og smide gummi-huden (ikke huen ;-).

Men den er da lidt interessant selvom man havde set det meste før. 3 stjerner herfra.


Men det værste - det absolut værste er alle de idioter der var inde og se den samtidigt som jeg. ALT for mange idioter snakkede nærmest hele tiden og min nabo skulle jo lige tjekke midtvejs sin mobil midtvejs og det SEKUND som rulleteksterne begyndte. Grrr.

Jeg troede faktisk at de ville vise den digitalt i Århus også? Det var helt klart en gammeldags visning.
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#16 filmz-karlerminven 19 år siden

Jeg var inde og se den igår, og jeg kan stadig ikke glemme hvor god den var.. jeg synes den var virkelig fed, bedste film jeg har set i lang tid!

Det er den smukkeste animation jeg har set før, og skuespillet var fint nok for mig! Selvom Will SMith kom med sine halv-platte replikker!

Men jeg gir den 5/6.. den var CooL
----
What is a not-joke?
Gravatar

#17 filmz-The Omen 19 år siden

En okay film - en blanding af AI, Minority Report, Matrix og T2 - men jeg ville ikke kalde den en super fed film. Blot en god actionfilm, der er værd at bruge penge på til dvd-samlingen. Man kedede sig ikke under filmen, men man havde dog heller ikke den store "åbenbaring" efter The End.
Don't waste my motherfucking time.
Gravatar

#18 filmz-Bluhm 19 år siden

Er helt enig med dig Zikor4. En gang forudsigelig Sci-Fi snask af kedeligste skuffe, fyldt med intelligensfornærmende situationer:

Spoiler Hov, vi har glemt at slukke for de gamle robotter, DOH!. Og så den lamme forklaring på Will Smiths antipati og mistro overfor robotterne, Come on, den forklarede måske hans antipati (på en lam måde), men da overhovedet ikke hans mistro, "Jeg blev ved en fejl reddet af en robot fordi jeg havde den største chance for at overleve, så nu tror jeg robotterne stjæler, DOH!" :-( Spoiler slut
Men flot det er den da...
Gravatar

#19 Skobbolop 19 år siden

jeg var da underholdt....

men hvor jeg TRÆT af vilde action scener, hvor helten/heltinden hopper op i luften med sin motorcykel, subsidiært hopper videre og derefter nakker 60 robotter i bedste matrix-stil... og ja, jeg grinte under det klip..

ydermere er jeg træt af at alle personer i filmen (lige på nær Will Smith) er så %&¤#/&%/"/#¤%/&# naive, og ikke fatter en dart hvad der foregår...

og scenen hvor menneskene kommer med kæder og bats for at give robotterne tæsk?... come aaan... don't bullshit me..

jeg har dog en svaghed for disse science fiction film med maskiner og ting og sager... så i sidste ende var den nu alligevel ganske underholdende.. 6/10 :D
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#20 filmz-juggalo 19 år siden

IMO er denne film langt bedre end anmeldelserne - jeg blev positivt overrasket.

Will Smith spiller sin rolle godt - om man så kan lide den type rolle han altid typecastes til må være op til den enkelte.
Jeg synes også Bridget Moynahan gør det godt som en kvinde hvis verdensbillede bliver væltet.

Filmen indeholder naturligvis nogle forudsigelige scener, men jeg synes de holdes på et tolerabelt niveau. Effekterne synes jeg til gengæld holder hele vejen igennem - Sonnys mimik er fantastisk, ikke mindst i forhørs-scenen.

Alt i alt er I, Robot for mig at se et klart hit - hvornår kommer DVD'en??? :o)

5/6 fra mig

Skriv ny kommentar: