“Ice Age 2: På tynd is” er en film, der for hver inspireret idé og muntert indslag besidder en pinligt ringe idé og plat vits. Børn vil sandsynligvis have lettere ved at sluge filmens ujævnhed, mens de lidt ældre snarere vil glo på uret og ønske, at de i stedet havde smækket “The Incredibles” på, så hele familien kunne have grint med. Billed- og lydmæssigt er det en fornem udgivelse, men fans af filmen vil nok snarere investere i 2-disc udgaven, der har langt mere ekstramateriale.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 The Insider 17 år siden

No prob. Det er bestemt ikke altid let at holde styr på de mange termer, begreber og former for udstyr.
War. War never changes.
Gravatar

#12 Lady Arwen 17 år siden

tak for hjælpen så må jeg jo vente med at se den på engelsk til jeg køber en ny afspiller :)
Doctor Who <3
Gravatar

#13 king b 17 år siden

#9 ang. Dolby Digital afspillet på almindelige fjernsynshøjttalere eller computerhøjtalere - "Man ville dog aldrig gå glip af 'ekstra lydeffekter', de vil bare komme anderledes til udtryk naturligvis." Bare for at gøre forvirringen total: Der vil faktisk være lydeffekter - primært nogen surround- og subwoofer-informationer, som man aldrig vil høre.

Grotesk at der kun er det ene engelske DTS-spor. Ufatteligt. Endnu engang sætter danske dvd-udgivelser nye lave standarder.

Rimelig enig med Insider ang. anmeldelsen. Ice Age 2 befinder sig sådan cirka halvvejs mellem 3 og 4. En ujævn omgang, men med mange underholdende momenter. Folk, der synes "tiden gik utroligt/for stærkt" (cool citat, burde stå på plakaten, #1) bør se de gamle Toy Story film eller bare sætte Incredibles i maskinen igen. NU :-)
Gravatar

#14 filmz-Narniabæver 17 år siden

Jeg giver også Ice Age 2 en 3/4 karakter.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#15 king b 17 år siden

Der er i øvrigt en ret sjov stavefejl i anmeldelsen - helt i starten:

"computergeneret spillefilm"

Det burde vel være computergenereREt spillefilm"

Men der er selvfølgelig mange af de dér computer-generede spillefilm. Dårlig CGI har i hvert fald generet og irriteret diverse blockbustere de senere år...
Gravatar

#16 The Insider 17 år siden

#13, my bad, det er naturligvis rigtig nok :-)

#15, hehe, so true.
War. War never changes.
Gravatar

#17 filmz-bullettooth 17 år siden

kanon film..helt i tråd med 1éren...fede gags og massere oneliners man kan gå og fyre af i tide og utide, skal lige sige jeg så den på dansk, da jeg så den sammen med ungerne...
"barber min pels, og kald mig for en orne....."

4/6
--------- for rent ---------
Gravatar

#18 Winniepooh 17 år siden

Sådan nogen (indsæt selv dit favoritbandeord her) narhoveder. Et stk fuldstændig ubrugelig Ice Age film indkøbt. Det kan da ikke være rigtigt at de har udgivet noget størstedelen af de danske DVD folk ikke kan se!!!
You talk to God, you´re religious. God talks to you, your psychotic" --Dr. House
Gravatar

#19 filmz-Liou 16 år siden

Ikke nær så vellykket som 1eren men alt taget i betragtning stadig et kik værd. 3 ud af 6.

Skriv ny kommentar: