“Ice Age 2: På tynd is” er en film, der for hver inspireret idé og muntert indslag besidder en pinligt ringe idé og plat vits. Børn vil sandsynligvis have lettere ved at sluge filmens ujævnhed, mens de lidt ældre snarere vil glo på uret og ønske, at de i stedet havde smækket “The Incredibles” på, så hele familien kunne have grint med. Billed- og lydmæssigt er det en fornem udgivelse, men fans af filmen vil nok snarere investere i 2-disc udgaven, der har langt mere ekstramateriale.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 kasper0204 17 år siden

Er langt fra enig med anmelderen...

Synes det var en kanon efterfølger, og jeg synes tiden gik utroligt/for stærkt! :)
Gravatar

#2 filmz-Narniabæver 17 år siden

Jep, den er kanon!
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#3 Hal60 17 år siden

Var vild med etteren, men to'eren sagde heller ikke mig så meget. Den havde da et par sjove scener, men så heller ikke mere; er nogenlunde enig med anmelderen.
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#4 HonoDelLoce 17 år siden

Må nok indrømme, at jeg også selv var rimeligt begejstret for 2'eren her.. Den var ikke genial og nyskabende på nogen måde, men den holdt stilen fra dens forlæg meget godt, og hvis man havde forventet andet, så har man aldrig set en sequel før..

En sequel kan vel aldrig blive original ? :P

En solid 5/6 for selve filmen herfra.. Har ikke afprøvet dvd'en endnu, så kan ikke rigtigt kommentere andet..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#5 filmz-Is 17 år siden

Ikke på højde med nr 1, men okey 2'er 4/6
Gravatar

#6 Lady Arwen 17 år siden

Okay jeg har et spørgsmål som jeg håber der er nogen der kan svare på det vil ihvertfald være til stor hjælp.

Jeg ved godt at på 1 disk DVDen kan man ikke se filmen på engelsk hvis man ikke har DTS surround, men skal man også have dette for at se det engelske lydspor på 2disk Dvden da jeg synes at der stod på 2 disken at der var engelsk dolby digital men er bare ikke sikker. Er der nogen der ved det??? + hvis man har det som der på DVD afspilleren hedder DTS out(aner ikke hvad det er) kan man heller ikke se den på engelsk vel??
Doctor Who <3
Gravatar

#7 Hive 17 år siden

Du kan sagtens se (og høre) filmen selvom du ikke har DTS eller Dolby Digital - du får bare ikke de ekstra lydeffekter, som disse formater giver, ud af det.
Gravatar

#8 Lady Arwen 17 år siden

ka man?? (vidste ikke) men stadig er det rigtigt at man ikke behøver DTS men kun Dolby Digital i 2 disk versionen for der står ikke noget om DTS surround på coveret kun det lille klistermærke på bagsiden men ellers ikke og på CDON.com står der også ku Dolby under Audio er der nogen der ved det?? Men tak for hjælpen "hive"
Doctor Who <3
Gravatar

#9 The Insider 17 år siden

#6, efter alt at dømme, så indeholder 2-disc udgaven den nøjagtigt samme disc 1, som 1-disc udgaven har, og samtidigt også en ekstra disc, der har ganske almindelig engelsk lyd. Kort sagt: Nej, hvis du vil købe filmen i Danmark, skal du have mulighed for at afvikle DTS for at se filmen med engelske stemmer.

#7, ikke helt rigtigt, desværre. Hvis man ikke har et fuldbyrdet surround-anlæg kan man stadigvæk sagtens lytte til Dolby Digital 5.1 sporene, ja, f.eks. via ens fjernsyns ordinære stereo-højtalere. Man ville dog aldrig gå glip af 'ekstra lydeffekter', de vil bare komme anderledes til udtryk naturligvis.

Men med DTS er det anderledes. DTS-kræver en decideret dekoder eller et fuldbyrdet surroundsystem med tilhørende dvd-afspiller, der kan afvikle DTS. Det er ikke nok, bare at have DTS-output på ens afspiller, man skal have en dekoder - som sagt, enten for sig selv eller evt. indbygget i afspilleren (som regel de komplette afspiller+højtaler systemer, der sælges mange steder nu til dags). Hvis ikke, vil lyden bare være fuldstændig tavs - prøv bare at afspille et DTS-spor på din hjemmecomputer. Med mindre du har en helt særlig computeropsætning, kommer der overhovedet ikke noget lyd ud - hvorimod det, som sagt, er anderledes med Dolby-spor, som man stadigvæk kan høre, selvom man ikke har noget særligt anlæg.

Derfor er det naturligvis ærgerligt, at det engelske lydspor kun er inkluderet i DTS, da det gør det svært for mange at lytte til det.
War. War never changes.
Gravatar

#10 Hive 17 år siden

Ups, beklager fejltagelsen i så fald... :o

Skriv ny kommentar: