Teknisk er filmen aldeles nydelig. Den første “Ice Age” films dyr ser noget forældede ud i dag, men i stedet for at ændre dem radikalt har man klogelig valgt at lade dem bibeholde deres lidt kantede udseende og forbedret detaljerne. Særligt dyrenes pels er virkelig flot lavet.

“Ice Age 2” vil formodentlig underholde de børn som er dens primære målgruppe, men ellers er den en ganske harmløs og forglemmelig animationsfilm. Så længe det lille vedholdende egern er på lærredet er man godt underholdt, men resten af tiden er filmen ganske rigtigt ude på særdeles tynd is.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-Narniabæver 18 år siden

Jeg er enig #6!
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#12 filmz-zanoan 18 år siden

Hvem i alverdenen lægger pointene i plottet når man skal vurdere en film som denne?

Ice Age 2 var en sublim underholdning især ud fra de karakterer som vi allerede har, sammensætningen af de nye (de 2 nye pungrotter var intet mindre en genialt udførte) og lad os blot kalde det for problemstillingen der opstod.

Der var en moderat omgang action krydret med de nødvendige humoristiske indslag, men dialogen og selve situationerne hvor dyrene på sædvanligvis kommer til skade eller lign. var underholdende (næsten til tårerne). Hele biografen her sad og brøl-grinede fra start til slut, og Scrat som ofte var et hovedpunkt fik også stor konkurrence af alle de andre scener.

Hvordan man kan give 3/6 til Ice Age 2, undrer jeg mig stadig over. Jeg må nu læse Review'et igen for 4. gang, det kunne være jeg stadig kan blive overbevist.

Afsluttende vil jeg sige, at Ice Age 1 var god, men 2'eren var bare fantastisk. Den lægger noget nær The Incredibles/Monsters Inc. i min verden.
_______________________________________
"A truth that is told with bad intents beats all the lies you can ever invent" - William Blake
Gravatar

#13 elwood 18 år siden

#12 jeg gør, Du nævner The Incredibles, jeg vil mene at den faktisk har en ret solid Historie, netop også min grund til den er så god.

Men ja historien kan da komme lidt bagerst men, gør man det synes jeg bare det riskere at være en ren Gag reel eller hva de nu kalder det.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#14 filmz-zanoan 18 år siden

The Incredibles' popularitet skyldtes ikke dens historie. Monsters Inc. havde en nogenlunde én.
_______________________________________
"A truth that is told with bad intents beats all the lies you can ever invent" - William Blake
Gravatar

#15 elwood 18 år siden

#13 jeg sagde også "min" grund 8-)

Jeg synes den havde en god historie. men ja karakterene er ekstrem vigtig at vi fra start af får deffineret dem, og til det punkt fungere Ice Age 1 bedre synes jeg jeg. oh well bed time
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#16 mkjmkj 18 år siden

Det var en rigtig god film, og på mange punkter bedre end 1'eren. Min yndlings scene var da Sid sang sangene om, at Manse var den eneste mammut tilbage.

Kan nogen huske, hvad det var han sang i de 3 sange?
Gravatar

#17 filmz-Soren 18 år siden

den sjoveste scene var i mine øjne uden tvivl da...
...Sid mødte sine artfæller første gang, og han gik helt amok med lyde og fagter, da han opdagede at de abede efter ham


Filmen er i mine øjne ganske vellykket, sjovere end 1'eren, men når aldrig op på højde med Schrecks underholdningsniveau. 4/6 ville være en passende karakter efter min mening.
__________________
......
Gravatar

#18 mr. movie 18 år siden

var inde og se den på primrier dagen den er vildt godt grafiken er ikke helt i top

#19 18 år siden

var lige inde og se den i går i nyk. F. bio og jeg syntes at den var kanon næsten bedre end 1'eren...
helt klart en man skal have til samlingen når den udkommer :D
Gravatar

#20 Collateral 18 år siden

Kunne man lide etteren kan man også lide fortsættelsen her. Jeg syntes den har charmen fra etteren og er bare virkelig god.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: