“Illusionisten” er for så vidt et banalt kærlighedsdrama, som imidlertid takket være de smukke gyldne billeder, der synes at slægte drømmene på, kan hensætte sit publikum i en tilstand mellem drøm og virkelighed. Og selvom filmen tynges af træge passager og et lettere rodet plot, har “Illusionisten” en sidste hvid kanin gemt i den høje sorte hat, for i afslutningens forvirring synes alle løse tråde alligevel at være samlet for en stund, og deri ligger måske filmens største illusionsnummer. Ikke dårligt af en simpel film om en forlibt tryllekunstner.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-steadi 17 år siden

Paul Giamatti er med, så er jeg også! Den mand er utrolig, selv hans cd fra 1998 eller sådan noget er fantastisk;)

Sideways kan ikke anbefales nok!
They caught a shark, not the shark. Big difference.
Gravatar

#2 mini_jette 17 år siden

mmmh, denne her har jeg ventet pænt længe på, så selvfølgelig skal den da ses...!
Don't take life too seriously. You'll never get out alive.
Gravatar

#3 dolphinfriendly 17 år siden

Det er en fortryllende lille film, der sagtens kan anbefales at ses flere gange.

4,5/6 herfra

Gravatar

#4 rasser 17 år siden

Helt enig med anmeldelsen.

4/6

The Prestige er bedre (hvis man absolut SKAL sammenligne).
Gravatar

#5 filmz-Sjovhat 17 år siden

#4 nu har jeg ikke set nogle af filmene, så det her er bare ren gæt, er Illusionisten ikke mere et kærlighedsdrama og Prestige en thriller? så er det jo hvad man er mest til...
Gravatar

#6 filmz-vanilla 17 år siden

Jessica Biel er lækker, så den skal da ses.. :p
Gravatar

#7 rasser 17 år siden

#5

Både og. Begge har nogle klare elementer ud over tryllekunst til fælles.

Men jo, The Illusionist er 'lettere' selvom den har sine dystre øjeblikke, mens The Prestige er mere dyster hele vejen igennem.
Gravatar

#8 Benway 17 år siden

En flot og underholdende romantisk film. Den er rigtig godt spillet, og et par af scenerne er virkeligt betagende. Det eneste der er irritere mig er at
det er alt alt for nemt at gennemskue hvad der egentlig foregår. Jeg gættede det næsten med det samme. Træls for filmen vil sikkert have været en del sjovere, hvis man ikke vidste det.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#9 squee 17 år siden

Har netop set den og må nok indrømme, at jeg var godt nok skuffet. Hvis jeg skulle tegne en spændingskurve over filmen, ville jeg få brug for en lineal, da der virkelig ikke er nogle udsvingninger i filmen. Den kører lige så stille i andet gear derudad og man venter flere gange på, at man skal få et chok, men der sker absolut intet.
Som der også tidligere er nævnt, så er filmen ufattelig forudsigelig, så man sidder heller ikke med et smil på læben, når det burde gå op for en, hvad der sker. Man sidder egentlig bare og føler sig lidt træt i øjnene af det gule farvefilter, der er brugt i filmen.
www.myspace.com/maskine
Gravatar

#10 filmz-Sjovhat 17 år siden

Det er helt klart den anden halvdel af filmen der er bedst, der hvor den næsten skifter hovedperson og den begynder at blive mystisk, ellers en ganske hæderlig film

Skriv ny kommentar: