“Illusionisten” er den klassiske altfavnende fortælling om kærlighed, bedrag og mord, om end tryllekunster i begyndelsen af det forrige århundrede er den bøjle, historien er blevet hængt op på. Skuespillet er velmenende godt, men også ganske udramatisk, og virker unægteligt som om, instruktør Neil Burger har haft for meget at gabe over. Bedst virker vicepolitikommissær Uhls kriminalhistorie, der indkapsler den portrætterede tids videbegær og samtidig tilfører filmen en tiltrængt spænding.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 dh-ad 16 år siden

#10 Samme her! Syntes godt om begge film, men The Prestige var lidt for fantastisk til min smag.

Er helt vild med Norton, og om Giamatti spiller godt eller dårligt i den her film, betyder ikke noget for mit helhedsindtryk.

6/6
I can't express anger. That's one of the problems I have. I grow a tumor instead. -Manhattan (1979)
Gravatar

#12 filmz-maxhh 16 år siden

Jeg synes i den grad hovedpersonerne bliver overskygget af Sewell og Giamatti, der i det mindste ikke virkede som om de kedede sig undervejs. Handlingen var lidt forudsigelig, men alt i alt en behagelig oplevelse, som hurtigt er glemt igen...

Mvh

MaxHH
"Anyway, there he was, poor chap. Happy as a lark and without a cent."
Gravatar

#13 filmz-sonny e 16 år siden

filmen er suveræn jeg var underholdt fra start til slut og og rollerne var spillet til nærmest perfection.....
det er en alvorlig film som er ekstrem flot lavet den er nærmest kunst.
6/6 så god er den altså
Gravatar

#14 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

Ja, det er en rigtig god film, som ikke blev dårligere af at jeg så den sammen med min dejlige kone efterfulgt af en romantisk middag :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#15 Patriarch 16 år siden

Har lige set den for første gang, såjeg måtte lige kommentere... er helt enig med Angel Eyes... The Prestige er langt mere gennemført.

Det der genere mig mest er:
Spøgelserne. Hvorfor forklare hvordan han har gjort alting, og så bare acceptere at han kan trylle spøgelser frem. Det giver INGEN mening. Det er ringe historiefortælling og yderst uelegant... det er for nemt.


edit: uddybning
Altså grunden til det er belastende er at vi skalimponeresover det smarte plot hvorved de begge kan slippe væk. Problemet er bare at hele forudsætningen for at plottet kan lykkedes (eller lykkedes i filmen) er at manden kan trylle for real. Dermed devaluere det det samlet nummer.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: