“Illusionisten” er den klassiske altfavnende fortælling om kærlighed, bedrag og mord, om end tryllekunster i begyndelsen af det forrige århundrede er den bøjle, historien er blevet hængt op på. Skuespillet er velmenende godt, men også ganske udramatisk, og virker unægteligt som om, instruktør Neil Burger har haft for meget at gabe over. Bedst virker vicepolitikommissær Uhls kriminalhistorie, der indkapsler den portrætterede tids videbegær og samtidig tilfører filmen en tiltrængt spænding.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Bruce 16 år siden

Herlig lille film! Film wellness for sjælen og en perfekt kompagnon til et magisk dobbeltprogram med The Prestige. Ikke de store nyskabelser at finde her, men godt skuespil akkompagneret af en visuel tiltalende indpakning.

7/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2 filmz-kikuchiyo 16 år siden

"I hvert fald fremstår "Illusionisten" i sin nuværende form som en film, der har haft for meget at gabe over..."

Er jeg den eneste der er en anelse træt af den anmelder-floskel som i usædvanlig grad ikke passer på denne film...?

Skulle man kritisere The Prestige (som jeg også synes er fremragende) skulle det måske være at den gabte over for meget, men Illusionisten gaber lige præcis over så meget som Illusionisten skal gabe over efter min mening.

Gab selv.
Gravatar

#3 lagoni 16 år siden

Jeg syntes det var en ret forglemmelig film - intet imponerede, det meste virkede lidt ligegyldigt. Den var rodet og selv Giamatti s præstation var lidt so-so. Historien var lidt rodet, men kunne gå. En meget gennemsnitlig film, der ikke efterlod det store indtryk på mig. 3/6.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#4 Slettet Bruger [1358162881] 16 år siden

Jeg vil nu sige, at jeg virkelig blev fanget af den og den var langt bedre end forventet.

Da jeg for noget tid siden så den beskrev jeg den med overskriften:
"Ganske magisk oplevelse"

9/10
PLEASE DELETE THIS ACCOUNT!
Gravatar

#5 filmz-vassago 16 år siden

Jeg blev i den grad også skuffet over den. En af de film hvor traileren havde mere at byde på.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#6 filmz-Is 16 år siden

Fantastisk film efter min mening.. 5/6
Gravatar

#7 filmz-Kragmose 16 år siden

Jeg er også helt vild med den. Synes den er et par længder bedre end The Prestige, af en enkelt grund: Norton. Tosset med ham :P
Gravatar

#8 The Watcher 16 år siden

Rigtig god film 5/6 skal den have for både Nortons præstation men også for Jessica Biels rolle begge roller spiller perfekt sammen. Og mystikken i filmen er helt perfekt og storyline godt fortalt
Now i see the funny side, now i'm always smiling
Gravatar

#9 filmz-Angel Eyes 16 år siden

Når ikke "The Prestige" til sokkeholderne - "Illusionisten" er en helt igennem gennemsnitlig film (på den dårlige, kedelige og ret forglemmelige måde).
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#10 filmz-female cenobite 16 år siden

Helt sikkert bedre end The Prestige. Jeg blev rimelig skuffet over The Prestige må jeg indrømme. Det gjorde jeg ikke med Illusionisten. Den fangede mig med det samme.

5/6 herfra.
----------------------------------------
No tears, please. It's a waste of good suffering

Skriv ny kommentar: