Det vanvittige i en lurende atomkatastrofe blev sublimt udstillet af Kubrick i “Dr. Strangelove eller: Hvordan jeg lærte at holde op med at bekymre mig og at elske bomben”. På samme vis er “In the Loop” ganske glimrende til at udstille problemet med mere og mere ryggesløse og karriereorienterede levebrødspolitikere, der bliver styret som marionetter af skruppelløse kommunikationsfolk, der er fløjtende ligeglad med hvem, hvad og hvor, men kun tænker på hvordan. Men vi fortjener vel de politikere, vi har? Om ikke andet er vi fortrinlig tjent med “In the Loop” som spydigt spiddende filmsatire.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Frederik 14 år siden

Hamrende sjov film. Godt at se at den er blevet nomineret til Oscars :)
Gravatar

#2 jessup 14 år siden

Har desværre ikke set filmen endnu men den bygger på serien The Thick of it ,som er meget morsom og måpske det ikke helt holder til spillefilmslængde. Der er selvfølgelig en del forskelle fra Yes Minister - den primære er at det var embedsmanden der var "konge" i Yes minister og i The Thick of it er det Spindoctorene, pr-medarbejderene.
This is just until June
Gravatar

#3 Fuzhi 14 år siden

Syntes i den grad at filmen holder og syntes på ingen måde at filmen bliver trættende. Jeg tror det er den sjoveste film jeg har set de sidste par år. Jeg glæder mig til at modtage første sæson af The Thick Of It, som jeg bestiltet umiddelbart efter at have set filmen.
Gravatar

#4 jessup 14 år siden

3 sæson af The thick of it bliver udgivet i April og man kan på det tidspunkt også få denne boks:

http://www.find-dvd.co.uk/dvd/The-Thick-Of-It-Coll...
This is just until June

Skriv ny kommentar: