En romantisk actionkomedie er hvad “Inkasso” skal forestille at være. Action er der ikke meget af, og den humor, som af og til dukker op i filmen, er så flad, at man aldrig når længere end til at trække lidt på smilebåndene. Der er ikke tale om en mislykket film her, for det ser ud til, at filmholdet har opnået, hvad de ville – hvilket bare ikke er nok, og den tynde historie og tåbelige slutning efterlader én med et stille ønske: ”Hr. Spang Olsen, det er for sent at stoppe, mens legen er god, men vær sød at stoppe, inden den bliver værre.”

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-mike-ace 19 år siden

nu har jeg jo ikke set filmen, men efter traileren ser denne film meget god ud, har set den gode strømer, som andmeldere gav lav karakter, men man kan sige hvad man vil for Lasse forstår at lave action film, og det i skriver med at man kommer til at sige at "hey det er casper christensen" det kan da godt være, men derfor kan man da godt leve sig ind i figuren, ellers ville alle film med Elijah wood (frodo i ringenes herre) f.eks. da også være skod, hvis man ser ham som frodo...


//Mike
Take the Ride, Die with pride
Gravatar

#12 filmz-Harry 19 år siden

Han burde måske prøve at forny sig, altid skal han bruge Kim Bodnia som spiller en ond bølle.
Sex er godt og sundt for dit helbred...
Gravatar

#13 filmz-ebichuuu 19 år siden

HEY!Jeg var inde og se filmen Inka$$o igår med kærsten... Den var sku god.. MEN, der var noget musik fra en svensk sangerinde i filmen, jeg har hørt hende mange gange før og synes hun synger helt vildt godt.. Er der nogen der ved hvad hun hedder..? Så skriv!
Gravatar

#14 filmz-amin 19 år siden

dener film er god fra k lol 448260+695=????
Gravatar

#15 filmz-thomas _h 19 år siden

#13 Det er Lisa Nilsson...

Og så var jeg lige inde og se filmen, og hold kæft den var da nok ringe. Det eneste der holdt i den film var de korte sekvenser med casper c. Kedelig film som ikke rigtigt viste hvad den ville.. ja jeg sad bare til sidst og tænkte.. så slut dog forhelvede.

At der så sidder en gruppe af otte mørklødne danskere på forreste række og skaber sig, snakker i telefon, og konstant går ind og ud af biografen hjælper ikke på det hele. Og det værste er at der ikke er nogen der tør sige noget til dem, for så ved vi jo alle sammen godt hvad klokken har slået.
Een gang fik jeg bare nok og bad dem pænt om at tie stille, og der havde jeg hurtigt to af dem stående ved siden af mig, høfligt spørgende om jeg ville have tæsk. Heldigvis kom de til fornuft (hvis man kan kalde det, det), men jeg skal ihvertfald ikke nyde noget igen.
Gravatar

#16 filmz-wippey 19 år siden

gå væk med jer...! jeg tror den er go og burde få mere en to ! :P gas...
Gravatar

#17 inflector 19 år siden

#15 jeg ville kontakte personalet, det kan ikke være rimeligt, at have betalt i dyre domme for at se en film, for at få ødelagt oplevelsen af sådanne nogle fjolser. Jeg bliver sq temeligt ophidset, når jeg læser sådan noget. Du kunne faktisk melde dem for trusler, men ok så får de jo nok bare, en tur til Rhodos sammen med 8 pædagoer.....
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#18 Lowkey 19 år siden

#14

Du skal vist holde dig fra de hårde stoffer, knægt.
Daisy, Daisy...
Gravatar

#19 filmz-alminius 19 år siden

Jeg syntes faktisk heller ikk, den var så ringe igen !
ikk den bedste film .. men syntes sku det er en heelt okay film. Hvis man keder sig en søndag, så tag ned og se den ! (:
Gravatar

#20 filmz-travisbickle 18 år siden

Hovedproblemet med denne film er mere grundlæggende. Laura er en tragisk figur, ikke en komisk figur.

Historien er en tragedie, men det virker ikke som om, at instruktøren selv har forstået dette. Ludomani, som er filmens grundlæggende tema, er ikke morsomt, men ynkeligt og tragisk.

I stedet prøver instruktøren, fejlagtigt, at sminke historien og præsentere det som en mellemting mellem en komedie og en "kærlighedshistorie". Det virker bare ikke.

Slutningen er også helt ved siden af: Laura meddeler Claus, at hun har besluttet at bearbejde sine (store) problemer, og at deres forhold ikke kan fortsætte.

Dette kunne have været en slutning med en anelse håb, men den ødelægges under slutrulleteksterne, hvor en række idiotiske sketches viser, at Laura og Claus alligevel er gået sammen; og Laura vil nu hele tiden vædde med Claus om alverdens pjattede ting.

2 ud af 5 stjerner.

Skriv ny kommentar: