En romantisk actionkomedie er hvad “Inkasso” skal forestille at være. Action er der ikke meget af, og den humor, som af og til dukker op i filmen, er så flad, at man aldrig når længere end til at trække lidt på smilebåndene. Der er ikke tale om en mislykket film her, for det ser ud til, at filmholdet har opnået, hvad de ville – hvilket bare ikke er nok, og den tynde historie og tåbelige slutning efterlader én med et stille ønske: ”Hr. Spang Olsen, det er for sent at stoppe, mens legen er god, men vær sød at stoppe, inden den bliver værre.”

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 putandtake 19 år siden

Ja, nu har jeg jo ikke set den endnu, men når jeg nu sidder og lytter til vores gode ven, Søren Høy, så var han da unægteligt i et noget bedre humør....
http://www.dr.dk/kultur/aspincludes/PlayMedia.asp?...
Gravatar

#2 inflector 19 år siden

Jeg skal ellers love for, at der er kommet gang i biograf anmeldelserne. Det er dejligt, bliv ved med det.

Nu kan man jo kun håbe på, at det samme sker på dvd fronten :)
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#3 gi-jones 19 år siden

Jeg har ikke set Inkasso endnu, men jeg så forgængeren for ikke ret længe siden, og var bestemt ikke imponeret. Historien var ligegyldig og så fyldt med gentagelser fra Spang Olsens eneste gode film ("I Kina..."), at det var pinligt. Teknisk var den heller ikke specielt imponerende, og mange steder direkte forvirrende filmet og klippet. Det lyder ikke til at de har forbedret sig med Inkasso. Og så er det da pinligt at de på den måde nasser på andre folks titler hehe :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#4 maniac 19 år siden

Hmmm, Casper Christensen og "René Dif fra Akvua" i samme film, havde aldrig troet jeg skulle se det :)
Gravatar

#5 filmz-thomas _h 19 år siden

#4 Hehehe.. anywho... jeg skal ind og se filmen på lørdag og selvom den har fået en lidt blandet modtagelse går jeg ind med et optimistisk sind. Har en følelse af at jeg ikke er enig med anmelderen, men lad os nu se.
Gravatar

#6 filmz-Gruber 19 år siden

Så må vi da håbe af "Brutal Incasso" bliver bedre.. Hvornår var det den udkom??
Gravatar

#7 elwood 19 år siden

Det vides ikke endnu, der redigeres stadig på livet løs, så vidt jeg ved.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8 filmz-GhostCOM97 19 år siden

Jeg var inde og se en test screener af den for nogle måneder siden. Der var der KONSTANT den samme svenske sang i alle scener med musk i og selvom det var irriterende så kunne jeg godt lide filmen!

Det er rigtigt at filmen med dens indponerende cast ikke får lov til at strække vingerne ud og lade "kendisserne" udfolde sig i deres optimale kunen. Alligevel er filmen sjov og klart værd at se i biografen.

Det er bare noget pis at en af filmens sjoveste scner, med en hund der køres over, vises i trailernen!!!
Gravatar

#9 gi-jones 19 år siden

#7: Ja, det er der jo nogen der påstår. Men med zeeks indlæg er jo nu knap så sikker :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#10 filmz-goodcall 19 år siden

Sjov og underholdende film. Selvom man selvfølgelig ikke kan forvente det store skuespil af hverken Casper C, Brian Nielsen eller Rene Diff, så har de givet dem nogle roller som må siges at passe dem fint, og derfor ikke ødelægger filmen for meget. Det fortæller bare lidt om hvad folk ser dem som.. og der har de ramt rigtigt.

Men ellers fin gennemført stil. 4 stjerner fra mig.

Skriv ny kommentar: